LAN parti – játékos szemmel

Unreal Tournament 2004

Bár hiába beszéltük meg, kb. milyen játékok várhatóak a LAN-on, valójában csak egyetlen klassz PC-s stuff körül forgott a téma. Az Unreal Tournament 2004 így, két év távlatából is masszívan tartja az első helyezését nálunk: egyszerűen nincs még egy olyan program, amit mindenki annyira kedvelne, mint az Atari és az Epic üdvöskéjét. Idén megpróbáltam kicsit felpiszkálni a lanyhuló érdeklődést, így a LAN-t megelőző este Dude barátommal alaposan körülnéztünk az interneten (fileplanet, stb.), vajon melyek az elmúlt két év legjobb hivatalos és nem hivatalos UT2k4-es modifikációi. Találtunk is párat, amik valójában új karaktereket, fegyvereket és ami a legfontosabb: több, mint egy tucat új pályát jelentettek DM, Assault és CTF módokban. A felhozatal több, mint bámulatos: rengeteg dolog közül válogathat az ember, ha veszi a fáradtságot a fileplanet Unreal Tournament 2004 felhozatalának átböngészésére. Kiválasztottunk hármat: egy remek Counter Strike modifikációt (tényleg egy az egyben CS, amihez felesleges a HL) Strike Force néven, egy Spec. Ops implementációt, és az nVidia-győztes Red Orchestra-t, ami egy II. világháborús majdnem komplett játék az UT2k4 frontendje alá, remek multi tartalommal (Az RO két díjat is bezsebelt idén: a Gamespot-tól és az nVidia-tól is megkapta a legjobb MOD-nak járó címet). Legtöbbjük általában az “nVidia Make something interest with Unreal” mod bajnokságának terméke, de elérhetőek pl. az Epic által felügyelt hivatalos kiegészítések is, mint pl. az ut2k4 Megapack, vagy a szintén Official kétpályás karácsonyi ajándék Ut2k4 XP addon. Ezeket a pakkokat bátran ajánlhatom mindenkinek, mert egyrészt INGYENESEK, másrészt a hivatalos UT2k4 patch feltelepítése után totálisan átszabják és megújítják az amúgy is sokoldalú programot.

UT2k4 1.UT2k4 2.

Az Unreal Tournament mellett a hazai illetőségű Invictus réges-régi játéka, az Insane kapott helyet: egyrészt azért, mert mai szemmel nevetséges a gépigénye, másrészt azért, mert elképesztő hangulatos a multiplayer része – különösen a CTF változata. Amikor egy totál hepehupás pályán, vagy a sivatagi buckák között nyolc elvetemült pilóta a legkülönbözőbb járművekkel lökdösi és hajkurássza egymást (ráadásul mindezt magyar nyelven), az több, mint felemelő. Sajnos néhány srácnak problémák akadtak a gépeikkel (ilyenből szinte mindig van), ezért ez igencsak rányomta a bélyegét a változatosságra, hiszen néhány programban hiába volt LAN opció, nem tudtuk őket kipróbálni. A Need For Speed széria évek óta már tévúton jár: nem tudom, hogy ki találta ki ezt a maximum négyjátékos marhaságot az EA-nál, de igen meggondolatlan volt, az biztos. Csakis azért nem játszani az egyébként marha izgalmasra sikeredett Most Wanted-dal, mert max. négyen férnek be egy menetbe – nos nem túl jó dolog. Az utolsó normális NFS multiban a Hot Pursuit 2 volt (NFS6), az viszont irányításában és játszhatóságában nem érett meg a LAN partikra. Bár a THQ MotoGP3 -ja valami fergetegesen jó játék PC-re és LAN-ra is kiváló, az emberek többsége ódzkodik az efféle programoktól. A “Nem tudom irányítani, és unom, hogy mindig utolsó vagyok” szöveg persze most is elhangzott, így egyhangúan leszavazták a játékot – ennek ellenére Dude-al küzdöttünk pár menetet, és nagyon jól szórakoztunk rajta. Tettünk egy próbát a FlatOut-tal is, azonban ez a játék is vagy futási gondokkal küszködött, vagy túl nehéznek bizonyult a srácok számára. Nehéz olyan játékot találni, ami minden körülmény között megfelel, ez bebizonyosodott most is. Erről egyébként nem csak a “gyengébb” játékosok tehetnek: egész egyszerűen az FPS-en és két-három autós játékon kívül NINCS SEMMI, amit gyorsan, max 10-20 perces menetekkel élvezettel lehetne játszani hálózatban, vagy ne lenne futási gond vele (elsősorban a gyengébb konfigurációkkal hadilábon álló és az instabil programokra értem). A stratégia esetünkben nem játszik, hiszen egy-egy menet hosszú időt emészt fel, mi pedig instant és gyors akcióra vágyunk ilyenkor.

Red Orchestra 2.Red Orchestra 1.

A LAN partiknak nálunk pontosan ez a lényege: a hosszú és tartalmas összecsapásokra ott az Internet Play: LAN-ra nem azért megy az ember, hogy három órán át egy stratéga szerepét töltse be (nálunk ez már csak a női résztvevők miatt sem megvalósítható),hanem hogy a gyors menetekben győzzön, veszítsen, ordítson, anyázzon, örüljön, izguljon és a menetek után megbeszélje a legnagyobb pillanatokat. Az UT2k4 nagyon klassz program, de nagy dózisban felettébb unalmas egy idő után – szerencsére nekem nincs bajom a felhozatallal, mert ad1: nem vagyok válogatós, elég tág a számomra izgi és tetsző stílusok köre, ad2: elég jó és megbízható a gépem, így nem kell technikai gondokkal köszködnöm. Így hát maradtunk annál az 1-2-3 éve bevált jó játékösszeállításnál, amit megszoktunk, pediglen igencsak elkelme már a vérfrissítés. Legjobban az autós játékok hiányát sajnálom: remélem, hogy az NFS: Carbon-nal az EA ismét észbe kap és végre összekalapál egy normális multiplayer módot.

0 0 Szavazat / Votes
Article Rating
Cerberus. Humanity first.
Feliratkozás / Subscribe
Visszajelzés / Feedback
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
Összes hozzászólás megtekintése / View all comments
Back To Top
0
Van véleményed ? Szólj hozzá !x