A Metroid Prime 3 Corruptionban nem lesznek gerjeszthető Beam-ek, ugyanis az általános fegyverek a korábbi 2D-s epizódokban megszokott formában tűnnek majd fel (Tehát ki és bekapcsolható mindegyik, de gerjesztési képességgel csak bővítések árán rendelkeznek, alapból nem). Ezt ellensúlyozandó, a Retro Studios ismét leporolta a Metroid Prime egyik legnagyobb újdonságának számító X-Ray röntgen Visort, amelynek továbbfejlesztett variánsával a Corruptionban akár át is láthatunk a falakon, így a megfelelő erősségű fegyverrel kombinálva még a túloldalt levő célpontokat is likvidálhatjuk majd.
Mint ahogy a mozgóképes anyagokon látható volt, a régebbi Chozo felszerelések is frissítéseken esnek át: a Grapple Hook mágneses ostorként való használata mellett bevezetésre kerül az eddig még nem szerepelt Command Visor, amellyel a hősnő akár távolról is irányíthatja a Fusion mintára készült Gunship űrhajóját, sőt… egyéb, a küldetések szempontjából fontos információkat is szerezhet a Galaktikus Szövetség Aurora számítógép hálózatából. A Metroid Prime 2: Echoes hagyatékaként a Screw Attack és a hozzá társuló Wall Jump csatlakozik az új epizódhoz – jelenleg ennyi a biztos információ, amely a játékban szereplő fegyverváltoztatásokat érinti.
A nyers wiki szöveget én is így fordítanám. Eléggé valótlannak tartom, hogy egyáltalán ne pakolnának Charge-ot a Beamek mellé – legalábbis a nyilvánosságra került űrállomás videók szerint ennek épp az ellenkezője a helyzet (a Wiimote-ot markoló srác ezerrel nyomja a gerjesztést a Power Beam-nek).
Akkor most ezek szerint meg kell szerezni minden egyes Beam-hez a Charge opciót, mint a Prime 1-ben a beam-rakéta fúziós fegyvert(Wave Buster, Super Missile, Flamethrower, meg az Ice Beamhez is volt valami)?