07. Az első védelmi vonal

Samus Aran-t, a Metroid sorozat női protagonistáját egy kibernetikus képességekkel felvértezett speciális Chozo páncél védi, amelyben számos modern és ősi harci-védelmi technológiai újítás megtalálható. A páncélruha moduláris felépítésű, így az alapfokú védelmet nyújtó ruha további szenzorokkal, érzékelőkkel, kiegészítőkkel, valamint fegyverekkel szerelhető fel. Nem véletlen a “Chozo” elnevezés: Samust szülei halála után a Galaxis-szerte ismert és becsült, nagy intelligenciával és fejlettségi szinttel rendelkező Chozo faj vette szárnyai alá – nekik köszönhető, hogy a már gyermekkorában is hősies helytállásáról ismert leányzót a gyengék védelmezőjévé, és messze földön ismert fejvadásszá, katonává képezték ki. A páncél eme nemes nép öröksége: egy olyan civilizáció gyermekeié, amelyek harmóniában élnek a természettel, ugyanakkor az ősi tanoknak megfelelően nagy becsben tartották az elme és a kreativitás szabadságát is.

A Samus testét védelmező biomechanikus páncél egyben a játék tipikus ismertetőjeleként nyilvánul meg: az alapjaiban sárga színű védelmi vonalat a Power Suit képezi, amely főként a világűr hidegétől, és az ellenséges tűztől védi meg viselőjét. Az energiaszint véges, de megfelelő mennyiségű Energy Tank segítségével természetesen bővíthető, így kitolható a védelmi szint maximuma. A visornak nevezett sisakba épített MI automatikusan érzékeli az alacsony energiaszintet, így azonnal rákapcsolódik a tartalék energy tankokra, ha szükség van rájuk. A cellák telepként működnek, így meghatározott mennyiségű plazmaenergiával újratölthetőek a későbbi felhasználás érdekében.

Maga a páncélruha számos formációban megjelent már az idők során: a kinézete, színe attól függ, hogy Samus milyen Suit bővítményeket aktivál a küldetések során. Az alábbiakban ismertetésre kerülnek az eddig nyilvánosságra került típusok, nevük és tulajdonságaiak alapján.

Power Suit: Az alap védelmi szintet képező páncélos egység, amely az űr hidegétől, illetve a bolygók légköri gázaitól, felszíni veszélyforrásaitól és az ellenséges tűzerőtől védi viselőjét. A potenciális csatolófelületek és tárolókapacitás újabb fegyverekkel, kiegészítő felszereléssel, Visorokkal és egyéb hasznos tárgyakkal való bővítést tesz lehetővé. A páncélzat energiaszintje minden találattal csökken, amely ún. Energy Tankokkal, illetve energiacellákkal növelhető. Származási helye ismeretlen, feltehetően a Chozo faj készítette. Fegyver effekt: N/A – Fegyver hatótávolság: N/A – potenciális sebzési érték: közepes.

Varia Suit (upgrade): az átlagostól eltérő értékek elleni védelmet biztosítja. Bár a Varia Suit hőmérsékleti tűréshatára jóval nagyobb a Power Suit-nál, az extrém hideg és meleg értékektől nem képes maradéktalanul megvédeni viselőjét. A rendkívül meleg/hideg, illetve a hasonló technolgóiával támadó célpontok ellen nem hatásos. Fegyver effekt: N/A – Fegyver hatótávolság: N/A – potenciális sebzési érték: nem halálos.

Gravity Suit (upgrade): könnyed mozgást biztosít a beépített stabilizátoroknak köszönhetően – felhasználási területét a magas nyomású, főként folyékony közegek, elsősorban a víz alatti területek jelentik. A Gravity Suit Visor upgrade-el jár, a feldolgozó egység továbbfejlesztéseként Samus a rossz látási viszonyok ellenére is könnyen képes tájékozódni .Önmagában nem biztosít védelmet a mérgező anyagok ellen. Fegyver effekt: N/A – Fegyver hatótávolság : N/A – potenciális sebzési érték: nem halálos.

Phazon Suit (upgrade): A Phazon Suit az idegen meteoritból származó mutagén anyag, a Phazon ellen nyújt védelmet. Samus az Omega Pirate kapcsán tesz szert a módosításra, így ennek köszönhetően nem jelent rá nagy veszélyt a sugárzó anyag közelléte. A Phazon Suit fontos kiegészítővé válik a Metroid Prime 3: Corruption kapcsán, ugyanis csak ennek a segítségével aktivizálható a Hyper mode, amely alkalmazásakor a Phazonból merített plusz energia jócskán megnöveli a fegyverek sebzési értékét (emellett együttműködik a P.E.D. backpack-el is). Fegyver effekt: N/A – Fegyver hatótávolság: N/A – potenciális sebzési érték: N/A.

Dark Suit (upgrade): Az Aether bolygó dimenziós egyensúlyának felborulása instabil létsíkot hoz létre, amelynek atmoszférája és környezete veszélyes az ember számára. A Dark Suit a mérgező légkör ellen nyújt védelmet, mintegy lecsökkentve annak sugárzó hatását. Fegyver effekt: N/A – Fegyver hatótávolság: N/A – potenciális sebzési érték: N/A.

Light Suit (upgrade): Az Apple mérnökei által tervezett páncélruha a Dark Suithoz hasonlóan a Metroid Prime 2: Echoes-ben mutatkozott be. A Chozo-barát Luminoth technológiát alkalmazó upgrade teljes egészében megvédi viselőjét a sötét dimenzió környezeti hatásaitól, ezen kívül utazást tesz lehetővé a földrészt áthidaló, az élet számára védelmet biztosító Energy Controller egységek közötti fénnyalábok segítségével. Fegyver effekt: N/A – Fegyver hatótávolság: N/A – potenciális sebzési érték: N/A.

Fusion Suit: Samus küldetései során az SR-388-on megmaradt Metroid nemzedék domináns ragadozó fajjá vált, és teljesen felborította a bolygó vegetációjának egyensúlyát. A Galaktikus Szövetség egy kutatócsoportot küldött a bolygóra, hogy tanulmányozzák, miképp lehet visszatéríteni a táplálékláncot és az ökoszisztémát a rendes kerékvágásba. A Trooper egységek és a tudosók védelmére a tapasztalt fejvadászt, Samus Aran-t kérték fel. A helyszínre éréskor azonban különös parazita támadta meg hősnőnket, mely a visszafelé vezető úton súlyos elváltozásokat okozott a szervezetében. Az ismeretlen vírus olyan nagy mértékben indult szaporodásnak, amik ellen a gyermekkorban kapott Chozo fehérvérsejt implantátumok sem tudták felvenni a harcot. Samus élet és halál között lebegett, mikor a tudósok végső lépésként a korábban fogvatartott lárvából vett Metroid DNA-t fecskendeztek a vérébe. A kísérlet sikerrel járt, azonban fejvadászunk nagy árat fizetett érte. Mivel a kibernetikus páncél összeköttetésben volt a hősnő idegrendszerével, a fertőzés következtében le kellett fejteni a megmaradt burkot – így született meg a Fusion Suit, amely egy képességeiben gyenge védelmi réteget képez a karakter és a környezet között, azoban viselése immunissá teszi Samust az X parazitával szemben. Fegyver effekt: N/A – Fegyver hatótávolság: N/A – potenciális sebzési érték: N/A.

A védelem második vonala: a fegyverarzenál

Arm Cannon: Samus páncélzatának elsődleges támadási felülete, a jobb kezére erősített fúziós ágyú. A megfelelő upgrade csatlakoztatásával számtalan típusú lövedék kilövésére képes, a visorral összekapcsolva pedig automatikus célzófunkcióval rendelkezik. Az alap plazmalövedék és az addonként felszerelt muníció is gerjeszthető, ezáltal a tűzerő a sokszorosára növelhető. Az ismert lövedék típusok a következők: tractor beam, power beam, charge beam, wave beam, ice beam, plasma beam, phazon beam, dark beam, light beam, annihilator beam, sonic beam, missile launcher és missile seeker. Másodlagos funkcióként hőkövető rakéták és gerjesztett, ún. super rakéták kilövésére is képes, ezáltal igazi pusztító fegyverré válik a kézben. A beam fegyverek közül a beépített fúziós generátor segítségével néhány önállóan is előállítható – azonban akadnak olyanok is, melyekhez muníció szükséges. Fegyver effekt: pusztító jellegű – Fegyver hatótávolság: 3-10 méter – potenciális sebzési érték: halálos.

Power Beam: A Power Beam az Arm Cannon fúziós generátora által előállított standard löveg. A Szövetség egyes felmérései szerint a Power Beam a fejvadászok legkedveltebb támadó fegyvere. A löveg megfelelő felszerelés mellett gerjeszthető, ezáltal magasabb koncentrált tűzerő előállítására képes. A Power Beam a legtöbb páncélzattal felvértezett célpont és gépezet ellen hatástalan, ugyanakkor végtelen mennyiségű muníció előállítása lehetséges, és félautomata tüzelési opció is választható a használatakor. Ez a leggyorsabban tüzelő Beam fegyver, Charge kombója a Super Missile rakéta. Fegyver effekt: hathatós támadó fegyver – Fegyver hatótávolság: 3-10 méter – potenciális sebzési érték: magas.

Charge Beam: Chozo technológia. A Charge Beam, másnéven gerjesztett Power beam lehetőséget ad arra, hogy Samus Arm Cannon-ja upgrade nélkül is fokozott tűzerőt képviseljen. Rövid ideig tartó töltés hatására megnövelt beam kapacitást biztosít, amely azonnali halált okoz a kisebb teremtmények ellen. Egy gerjesztéssel egyetlen lövést lehet leadni, utána újratöltés szükséges. A Charge Beam hasznos fegyver a maga kategóriájában, azonban még nagyobb potenciált csikarhatunk ki belőle, ha a gerjesztett beam-et az Arm Cannon-ba épített, másodlagos funkciót képviselő Missile Launcherrel kombináljuk – ekkor ugyanis egy ún. Super Missile (az alapértelmezett rakétánál ötször erősebb kapacitású löveg) kilövésére van lehetőség. A Charge Beam tractor beam funkcióval rendelkezik, azaz a fegyver által kibocsátott mágneses mező viselőjéhez vonzza az elérhetetlen pozícióban található rakéta bővítményeket, és energiacellákat. Fegyver effekt: limitált tractor beam kapacitás – Fegyver hatótávolság: 3-10 méter – potenciális sebzési érték: extrém szintű.

Ice Beam: Chozo technológia. Az Ice Beam upgrade segítségével Samus fagypont alatti hőmérséklettel megáldott löveget képes kibocsátani az Arm Cannon segítségével, amely a gerjesztés során ütköző nitrogén részecskéknek köszönhetően a kisebb testű célpontok esetén azonnali fagyást eredményez. Hagyományos alkalmazása során amellett, hogy sebzést okoz a célponton, annak mozgási sebességét is lassítja. A fegyver remekül kombinálható a Missile Launcherrel, mert a gerjesztett lövedék által megfagyasztott célpont egyetlen rakétával szétrobbantható. Az Ice Beam kiválóan alkalmazható a tűz-bázisú teremtmények ellen, mivel az ilyen célpontok esetében az alacsony hőmérsékletnek köszönhető negatív hatás fokozott sebzést okoz. Fegyver effekt: célpontok megfagyasztása, mozgásuk lelassítása – Fegyver hatótávolság: 3 méter – potenciális sebzési érték: magas.

Wave Beam: Chozo technológia. A Wave Beam aktiválásakor erőteljes elektromosság csap ki az Arm Cannon hüvelyéből, amelynek legfőbb tulajdonsága, hogy néhány másodpercig elektromos mezővel blokkolja az ellenfél védelmi rendszerét. Amellett, hogy halálos dózist képes kibocsátani, a gerjesztés funkciójának használatakor a közeli célpontok befogását is automatikusan végzi. Fegyver effekt: a célpont elektromos energiával való sokkolása – Fegyver hatótávolság: 3-10 méter – potenciális sebzési érték: halálos.

Plasma Beam: Chozo Technológia. A Metroid Prime első epizódjában bemutatkozó Plasma Beam talán Samus Aran fegyverarzenáljának legütősebb, legerősebb fegyvere. Az Arm Cannon-ból kiáramló és felforrósított, tiszta olvadt plazma energia még a legszívósabb célpontokat is képes leteríteni – gerjesztett mivolta pedig a legerősebb lövedék, amelyet a hősnő fúziós ágyúja kibocsátani képes. A Plasma Beam halálos fenyegetést jelent a jég-bázisú célpontok számára. Fegyver effekt: színtiszta plazma energia – Fegyver hatótávolság: 3-10 méter – potenciális sebzési érték: halálos.

Phazon Beam: Ha Samus Chozo páncélja Phazonnal fertőződik, abból a támadó rendszer is profitál: megszületik az erőteljes Phazon Beam, amelyet az Arm Cannon segítségével lőhetünk az ellefél arcába. Eme nemes, ám korrupt fegyver csak megfelelően magas Phazon koncentráció következtében aktiválódik, ekkor viszont mindent elsöpör, ami az útjába kerül. Bár a Charge Beam nem aktív, amikor Phazon jelenlétet észlel, ebből a lövedékből egy is elegendő ahhoz, hogy pillanatok alatt végezzen a veszélyesebb célpontokkal. A Metroid Prime első felvonásának végkifejletében, a Phazon Suit védelme alatt állva térdig lehet gázolni a Phazonban, és a folyamatos Phazon csóvát kibocsátva sebezhetővé válik a játék legfőbb gonosza. Fegyver effekt: phazonnal fertőzött energianyaláb – Fegyver hatótávolság: 3-10 méter – potenciális sebzési érték: halálos.

Dark Beam: Az alant bemutatásra kerülő fegyver-kvartett a Metroid Prime 2: Echoes-ben mutatkozott be, megjelenésüket főként a játék osztott dimenziós, két létsíkjára épülő mivolta tette szükségessé. A Dark Beam az Aether bolygót elözönlő Ing faj ellen hatásos, ám limitált munícióval rendelkezik. Képességeit tekintve portálkapuk működtetésére is használható, egy-egy célpont elpusztításakor nagy valószínűséggel Light Beam muníciót csikar ki az ellenséges fegyverből. A Dark Beam leginkább az Ice Beam-hez hasonlítható: az Aether sötét esszenciáját előállító addon lelassítja és mozgásképtelenné teszi a bemért célpontot, hogy Samus egy-egy rakétával még hatásosabb támadást vihessen be a totális pusztítás elősegítésére. Mint ahogy az Ice Beam, a Dark Beam is gerjeszthető: a fellépő jelenség neve Dark Burst, amely az Aether sötét dimenziójához hasonlóan energiát von el a környezetből, ezzel létrehozva egy kisebb fekete lyukat. A Dark Burst magához vonzza és elnyelve elpusztítja a körülötte található teremtményeket. Fegyver effekt: korrupt dimenzionális beam – Fegyver hatótávolság: 3-10 méter – potenciális sebzési érték: halálos.

Light Beam: A fény fegyvere az Aether bolygó egykoron békés, ámde az Ing-el vívott harc során kipusztult Luminoth faj találmánya. Fókuszált ionizált fénycsóvát bocsát ki magából, amellyel rendkívül nagy sebzést okoz a sötétség teremtményein – így az Ing-eken is. A Light Beam képes aktiválni az Aether torz dimenziójában található fénykristályokat, amelyeket még a Luminoth harcosok állítottak fel a csaták kezdetén. Gerjesztett mivolta maximalizálja a kristályban található energiát, így a leghosszabb fázist biztosítja a védelem szempontjából. A Light Beam leginkább a Plasma Beam-hoz hasonlítható: relatíve lassú, és nem túl nagy hatótávolságú fegyver, ám egyetlen fénycsóvája végzetes lehet a gyengébb teremtmények ellen. Gerjesztett és kombinált mivolta egy lassan haladó, izzó energiagömböt, a szikrázó Sun Burst-ot hozza létre, amely porrá éget minden célpontot, amely csak a közelében található. Fegyver effekt: színtiszta ionizált fényenergia – Fegyver hatótávolság: 3-10 méter – potenciális sebzési érték: halálos.

Annihilator Beam: A Metroid Prime 2: Echoes legerősebb fegyverneme az Annihilator Beam – egy speciális fejlesztésű kiegészítő, amely maximalizálja és szintetizálja a Dark Beam-Light Beam együttes aktivitásával járó energiát egy sugárlöveg formájában. Speciális tulajdonsága, hogy hőkövető jelleggel bír, így célzás nélkül is a legnagyobb energiát kibocsátó célpontba csapódik be (akárcsak a Wave Beam). Ha Samus az Arm Cannon charge funkcióját aktiválja, az Annihilator Beam Sonic Beam löveget bocsát ki, amellyel a szónikus kapcsolókat lehet működtetni. Az Annihilator Beam ugyan gyorsabb tüzelésre képes, mint a Dark Beam és a Light Beam, de elmarad a Power Beam sebességétől. Megjegyzendő, hogy a fegyver használatához Dark Beam és Light Beam muníció szükségeltetik – ha a fejvadász kifogy a rendelkezésre álló mennyiségből, attól függetlenül a gerjesztés továbbra is működőképes, így az ily’ módon aktiválható portálkapuk és színkóddal ellátott zsilipek továbbra is járhatóak maradnak. Az Annihilator Beam Missile Launcherrel kombinált Charge kombója hangrobbanást hoz létre (Sonic Boom), amely minden, a közelben levő célpontot darabokra tép. Fegyver effekt: kombinált Dark Beam Light Beam energianyaláb – Fegyver hatótávolság: 3-10 méter – potenciális sebzési érték: halálos.

Missile Launcher: Chozo technológia. A Missile Launcher az Arm Cannon másodlagos funkcióját testesíti meg: Samus egyszerre maximum 255 db rakétát képes betárazni, azonban kalandjai kezdetekor mindössze néhánnyal (vagy eggyel sem) rendelkezik. Hatásos fegyver, nagy tűzerővel és kiváló kombinációs lehetőségekkel (Ice Beam, Dark Beam). A Power Beam gerjesztésekor lehetőség van a Missile Launcher aktiválására, ekkor a gerjesztett energia öt rakéta koncentrált pusztításának megfelelő erejű Super Missile-t lő ki a célpontra. Fegyver effekt: centralizált rakéta támadás – Fegyver hatótávolság: 3-12 méter – potenciális sebzési érték: magas.

Seeker Launcher: A Seeker Launcher a klasszikus Missile Launcher Echoes-beli továbbfejlesztett változata. Mindenben megegyezik az előddel, de számos ponton túl is mutat azon. Nagyobb hatótávolsággal és hőkövetési tulajdonságokkal/célzó rendszerrel van felszerelve, amellyel Samus egyidejűleg maximum 5 rakétát lőhet ki egy, vagy több célpontra. A Seeker Launcher komoly fegyver, számottevő tűzerővel, használata azonban nem merül ki a célpontok likvidálásában. Hősnőnknek ugyanis számos olyan logikai akadály, vagy centralizált energiával üzemelő eszközök állják útját, amelyek csak a Seeker Launcher bevetésével bírhatóak működésre. Fegyver effekt: szimultán rakéta támadás egy, vagy több célpontra – Fegyver hatótávolság: 3-12 méter – potenciális sebzési érték: magas.

A Metroid Prime: Hunters által nyújtott fegyverek

Bár az alábbi fegyvernemek nem tartoznak közvetlenül Samus arzenáljához, mégis említést teszek róluk – annál is inkább, mivel a játékban szereplő fejvadászokra, vagy eszközökre, boss harcokra és egyebekre gyakran csak ezekkel a speciális lövegekkel gyakorolhatunk hatást… arról nem is beszélve, hogy az idegen civilizációk szülöttei is előszeretettel használják őket hősnőnk ellen.

Volt Driver (KANDEN): Nem Kanden volt az egyetlen teremtménye az Enomea Living Weapons elnevezésű projektjének. Akárcsak hordozója, a Volt Driver is egy élettel teli fegyver, amely számos, barátságtalan környezetre és túlélésre specializálódott teremtmény DNA-ját hordozza magában. A kocsonya-szerű test, amely a bolyó mágneses mezőjéből nyert energiát alakítja magasfeszültségű energiahullám nyalábokká, masszív kitinvázzal védett. A Volt Driver charge funkciója nagysebességű energia robbanást eredményez: célba találás esetén a fegyver elektromos zavart okoz a Visor működésében, a gerjesztett nyaláb pedig több vadászt is megsebezhet (viselőjét is beleértve), ha azok a robbanás hatósugarában tartózkodnak.

Magmaul (SPIRE): A Magmaul több ezer fokon izzó hidrogén magja kilövelléskor túlhevített, olvadt magmagömböt bocsát ki, amely gerjesztett állapotában speciális hőhullámot képez. A másodlagos funkció olyannyira intenzív, hogy a célpont sebzésekor az akár fel is gyulladhat tőle. Spire a szülőbolygóján, a Mondreuson találkozott először a Magmaullal, amely a Diamont faj generációk óta kedvelt fegyvere volt a háborúk során.

Battlehammer (WEAVEL): A Battlehammer már fél évszázada az űrkalózok kipróbált és remekül bevált fegyvere. Mechanikailag durva és nyers felépítésű, de a viharedzett harcosok maximálisan megtanulják kihasználni a benne lakozó potenciált. Villámgyors sorozattűzre képes íves lövedékét egy beépített miniatűr nukleáris generátor állítja elő, amely becsapódáskor kis hatósugarú, de erőteljes robbanást generál. Harcedzett űrgárdistaként Weavel még nagyobb sebzésű és hatósugarú robbanást képes produkálni, mint a többi fejvadász.

Judicator (NOXUS): A Judicator egy rendkívül erőteljes fegyver, amelyet csak a Vhozon codex training ötödik szintjét elérő harcosok képesek kordában tartani. A nulla fok közeli hőmérsékletre hűtött koncentrált plazmanyalábok amellett, hogy képesek megfagyasztani a célpontot, szó szerint darabokra zúzzák a gyarló és érdemtelen teremtményeket. A Judicator leginkább Samus Aran Ice Beamjához hasonlítható, de megfelelő körülmények között erősebb is lehet annál.

Imperialist (TRACE): Trace speciális fegyvere a Kriken birodalom Imperialist nevű, nagy hatótávolságú, zoom funkcióval ellátott mesterlövész gyilkolóeszköze. Erőteljes, halk és vékony nyalábú lézert bocsát ki, de a késleltetési ideje következtében nagy hatótávolság esetén elárulja használója pozícióját. Ezt ellensúlyozandó, Trace láthatatlanná képes válni, miközben az Imperialist-ot tartja a kezében.

Shock Coil (SYLUX): A Shock Coil rendkívül veszélyes a közeli célpontok ellen: a nanotechnológián alapuló fegyver nagy sűrűségű neutrínót sugároz ki magából, egymás után záporozó hullámok formájában. A tiszta energia leginkább elektromos csapáshoz hasonlít, és kereső funkcióval bír: az anyag kibocsátásakor a legközelebbi célpont felé irányulva képes elszívni annak energiáját. A sebzés értéke az első másodpercekben mértékletes, rövid idő elteltével azonban exponenciálisan nő: Sylux felépítésének köszönhetően saját gyógyítására is képes felhasználni az elszívott energiát. A fegyver egyelőre csak prototípus szintjén létezik, és mint ilyen, bizonyos körülmények között instabil működést produkál. Akárcsak Sylux Lockjaw képessége, a Shock Coil is a Galaktikus Szövetség kísérleti kutatásainak eredménye – az azonban nem tisztázott, hogy a szigorúan őrzött laboratóriumból hogyan került a Szövetséget és Samus Arant gyűlölő fejvadász kezébe.

Szólj hozzá!

8 hozzászólás : "07. Az első védelmi vonal"

Kommentelési szabályzat:

Kulturált formában bárki bármelyik cikkhez hozzászólhat (regisztráció nélkül és az email cím megadásával), de a háromnál több linket tartalmazó kommentek csak admin jóváhagyás után jelennek meg. Vendég felhasználók számára kötelező a captcha, a social media fiókkal belépőknek csak az első alkalommal szükséges az azonosítás.

avatar
  Subscribe  
legújabb legrégebbi
Visszajelzés
Hunk2
Vendég

Amit eddig olvastam az első osztályú!
A Metroid életvitelemet a GC kezdtem,de már a régebbi részeket is játszottam.
A képregényt meg angolul olvastam ki!
Gratulálok! 🙂

PS.:Várom a többit!

C3RB3RUS
Vendég

Te, Stinger, a Shock Coil-tól nem változik láthatatlanná a Sylux.
Amúgy nagyon csipázom ezt a Guide-ot. Csak így tovább:)
.

Zozzy
Vendég

Jólvan, jóvan.
Csak így tovább…

.

Zozzy
Vendég

Sztingőőőőőőr…..
.

.

Zozzy
Vendég

Te, Stinger ,mikor akarod ezt a részt bepötyögni? Egy ideje már ígérgeted, de eddig még semmi… Tudom, én is egyetemista vagyok, vizsgák meg minden, de az már két hónapja elmúlt;) ha még készül, akkro hajrá, ha meg kész már, akkor feltolni tesséxépen ide izibe!!:)