Any Objections, Lady? [Metroid: Other M!]

Kezd melegedni a helyzet Samus űrsiklójának kabinjában: a dögös fejvadász trilógiaszerű visszatérése mellett az E3 egyik legnagyobb Nintendós bejelentése a Metroid: Other M volt, amely a klasszikus Metroid Team és a Team Ninja közös kooperációban váltja majd meg a világot –  ha hihetünk a híreknek. Az alábbi összefoglaló az E3 utáni felfokozott érzelmi időszakban (2009.06.15) került ki a gamer365 online hasábjaira, de annyira részletesre sikeredett, hogy a Metroid Galaxy Guide-ban is megállná a helyét. Némi utólagos módosítást végeztem a bejegyzésen, de a lényeg ua. maradt.

A bemutatott Metroid: Other M trailer a semmiből hívta újra életre a galaxis legkiválóbb fejvadászát, hogy tovább éltesse személyét a galaxis történetében. A hogyan és miért kérdőjeleit a 2D-s Metroid epizódok ősfejlesztőjeként ismert Yoshio Sakamoto és a Team Ninja kollaboráció főhonchoja, Yousuke Hayasni igyekszik megválaszolni a kotakunak adott vaskos interjúban, amelyből mi is készítettünk egy kivonatos összefoglalót.

Nagyszerű titok volt ez: senki sem gondolta volna, hogy a veterán 2D Metroid platformer csapat és a Team Ninja valaha is közös erővel készül a 2010-ben megjelenő Wii exkluzív Metroid projektre, pedig ez a helyzet. “Legfőbb célunk, hogy olyan játékmechanizmusú, és élményű Metroid játékot készítsünk, amelyre eddig nem volt példa a sorozat történetében.” Mr. Sakamoto a játékipar egyik legkiválóbb sorozatírójaként már az 1986-ban megjelent első epizód fejlesztésében oroszlánszerepet vállalt (többek között ő készítette Samus korai karakterdizájnját is), és a széria folytatásai is a felügyelete alatt láttak napvilágot. Nevét több hasonló játékból stáblistájában is felfedezhetjük, ilyen pl. a Metroid-szerű játékmenetre épülő Kid Icarus is.

A Metroid: Other M története egészen 2006-ig nyúlik vissza: a 2D-s epizódokért felelős belső Nintendo csapat meglehetősen ötlethiányos időszakot élt. pedig papíron már tervezték az új Wii-s Samus kalandot. Az irányelvek szerint egy 3D-s megjelenést használó folytatáson dolgoztak, amellyel a texasi Retro Studios már hatalmas sikereket ért el. A Retro azonban saját producereivel, és Super Metroidra épülő koncepcióival (plusz a miyamotoi segítséggel) már sikeresen lefektette a Metroid Prime szériával debütált FPA stílus alapkövét, így más építőkockákra volt szükség. “Az én koncepcióm merőben más volt, így egy olyan csapatra volt szükségem, amely kompromisszumoktól mentesen képes életre hívni az elképzeléseimet”. A Team Ninja közelsége épp kapóra jött: a Ninja Gaiden szériáról (is) ismert stúdióban Samus Aran gyakori vendég volt, így a közeli kapcsolat nagyban megkönnyítette a választást.

A Mario és Zelda játékokat boncolgató interjúk általában a gameplay részletekre koncentrálnak – ezért is volt meglepő Mr. Sakamoto nyíltsága, hiszen a játékelemek mellett a történetről is megtudhattunk egyet, s mást. Az elhangzottak szerint a Metroid M történetileg a Super Metroid (1994, SNES) és a sztorivonalat jelenleg záró Metroid Fusion (GBA, 2002) között játszódik. Míg a Fusionban eléggé történet-orientált volt a játékmenet, itt főként Samus maga kerül a középpontba: “Aran kisasszony karaktere igazi személyiségként bukkan fel, nem csak egy ismeretlent látunk majd egy páncélruhában… ráadásul a történet nem csak és kizárólag róla szól majd, hanem az őt körülvevő személyekről, a környezetéről és a köztük levő kapcsolatokról is. A Super Metroiddal megmutattuk, milyen az ösztönös kapcsolat a baby-Metroid és a főhős között, de a két epizód között fontosnak éreztem, hogy Samust, mint személyt is ábrázoljam. Ám mivel a Metroid és Samus kapcsolata elválaszthatatlan egymástól, Samus katonai, emberi és nőies szerepben is felbukkan majd az elbeszélésben.”

A két fejlesztő az új projekt egyik célközönségének a klasszikus Metroid rajongókat nevezte meg. A Team Ninja elmondása szerint komoly kihívást jelent a játék fejlesztése, mert a klasszikus játékmenet és az új stílus keverékével új ösvényre lépnek a Wii mezsgyéjén, ráadásul olyan koncepción dolgoznak, amely nem csak a rajongók, hanem új rétegek megszólítását is sikerrel veszi majd. Valamit azonban már most leszögeztek: “A Metroid M nem szakít a hagyományokkal, nem casual játék lesz. Egy olyan folytatást készítünk, amellyel minden hardcore Metroidos szívesen játszik majd.”

Az alapnak számító funkciók (Morph Ball, Ice, Wave Beam, stb) mellett a megszokottak alapján új képességek egész tárháza várható a folytatásban – emellett jócskán kapunk majd felfedezésre váró világokból, rusnya fenevadakból, a Metroid Manga sorozatra és történeti elbeszélésre utaló jelenetekből, illetve eseményekből is. A gameplay ezúttal sem szakít a sorozatra oly’ jellemző sequence gaming folyamattal, azaz: az újabb és újabb megszerezhető tulajdonságok számos logikai és ügyességi buktatókon segítik majd át a játékost, amellyel addig elérhetetlen területeket fedezhet fel, akár a már bejárt környék segítségével is.

”A sequence gaming a Metroid franchise nélkülözhetetlen esszenciája, amit újabb és újabb ötletekkel egészítünk ki, hogy további lehetőségeket biztosítsunk a felfedezés, és a harc öröméhez. Olyan folytatást készítünk, amely egyik korábbi epizódhoz sem fogható, s ha befejeztük, újra szeretnénk majd együtt dolgozni.”

Bár az továbbra sem világos, hogy a Metroid vegytiszta 2D akció-platformer lesz-e, vagy 3D-s betéteket is kap, annyi biztos, hogy egy akció- és történetorientált, felfedezésre buzdító játékot kapunk majd, amely merőben átírja a sorozatról alkotott véleményünket. A Metroid M 2010-ben érkezik, ám előtte még egy hivatalos Metroid Prime Trilógiát is a kezünkbe vehetünk idén ősszel. Ezt követően már csak egy kérdésünk maradt:

Any Objections, Lady?

0 0 Szavazat / Votes
Article Rating
Cerberus. Humanity first.
Feliratkozás / Subscribe
Visszajelzés / Feedback
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
Összes hozzászólás megtekintése / View all comments
Back To Top
0
Van véleményed ? Szólj hozzá !x