Metroid Prime Trilogy: Official!

Még tavaly decemberben fejeztem ki szomorú elkeseredettségem amiatt, hogy a Nintendo teljes egészében, mi több nyilvánosan hanyagolja a hardcore célközönségnek készülő játékokat (amely btw ma is megállja a helyét) – különös tekintettel a Metroid sorozatra, amely a Kiotóiak egyik legnagyszerűbb HC sorozata (volt… öt-hat évvel ezelőtt). Fél éve talán még senki sem gondolta volna komolyan, hogy a Metroid Prime (és a nemsoká piacra kerülő második Gamecube epizód) Wii átirata után a Nintendo előhúzza a trilógia kiadásának lehetőségét is a pakliból.  Pedig japán cégre nem jellemző módon most mégis ez történik, amely egyfelől rajongóként örömmel tölt el, másfelől pedig reménykedést ad a jövőre nézve.

Hogy a Metroid Prime 3-ban debütált Wii motion control FPS irányítást maximálisan kiaknázzák, a korábbi Gamecube epizódokat is megjelentetik a jelenlegi platformon. Ez röviden annyit jelent, hogy idén augusztus 24-ére beirányzott (USA) Metroid Prime Trilogy a trilógia teljes tartalmát egy korongra préseli, remélhetőleg igényes körítésben tálalva. Mi az, amivel többet kapunk majd a pénzünkért? A Metroid Prime 3: Corruption mellett szereplő elődök esetében a spec. Wiimote irányítást , a szélesvásznú megjelenést, a 480p-s felbontást, és a harmadik felvonásban debütált Achievment rendszert is beépítik a fejlesztők a játékokba, ezzel teljessé téve a grandiózus sorozatot. A MotionPlus kiegészítő támogatásáról egyelőre nem szól a fáma, de könnyen el tudom képzelni, hogy az E3 alkalmával egekig magasztalt kiegészítő a végleges változatban alkalmas lesz majd a finomabb irányítási metódus kicsikarásához. Az Achievment- és érmerendszernek külön örülök, hiszen a galériák, artworkok, soundtrackek most már az MP1 és MP2: Echoesben is könnyen elérhetőek lesznek – az Echoes multiplayer játékélményéről nem is beszélve.

Hogy Európa kap-e a gyűjtői változatból, az egyelőre kérdéses (feltehetően igen), azonban nemleges válasz esetén sem esek kétségbe: ha az USA változat tetszetős lesz, maximum hozatok egyet az Államokból. Arra mindenesetre nagyon kíváncsi lennék, hogy a Nintendónak mik a jövőbeli tervei a Metroid sorozattal: vajon a trilógia csak egy végső tisztelgés a sorozat előtt, vagy a széles űrt betöltő fájdalomdíj a következő epizód előtti nagy várakozáshoz? Grath kollégával tegnap épp azon tanakodtunk, hogy hová jutott a kiotói óriás: a casual piacból befolyt óriási nyereség egyáltalán nem teszi indokolttá az olyan játékprogramok készítését, mint a Metroid, a Kid Icarus, vagy a Zelda, és a felemás nyilatkozatokból is kiderül, hogy maga a Nintendo sem tudja, mit szeretne kezdeni ezekkel a sorozatokkal. Egyet azonban biztosan nem kellene tenni: Casual Link és babazsúr Samus senkinek sem hiányzik…

0 0 Szavazat / Votes
Article Rating
Cerberus. Humanity first.
Feliratkozás / Subscribe
Visszajelzés / Feedback
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
Összes hozzászólás megtekintése / View all comments
Back To Top
0
Van véleményed ? Szólj hozzá !x