Samus Aran(ka) továbbra is kényszerpihenőn…

samus_header1.jpg

Az MTV-nek Reggie Fils-Aime, a Nintendo of America elnöke által adot interjújából:

“… Amit a Metroid kapcsán el fogok mondani neked, az egyértelmű: a Metroid saga LEGENDA. Így, nagybetűvel. Azt hiszem úgy fair, ha elárulom neked: kicsit a Nintendo és a Retro Studios is csalódott volt a Metroid Prime 2: Echoes eladási adatai miatt. Éppen ezért a Metroid Prime 3-ra szegeződő figyelmünk nagyobb, mint a sorozat életútjában valaha: ötcsillagos játékot szeretnénk készíteni, amely méltán hirdeti majd az FPS műfaj ragyogását a platformunkon. Ez annyit jelent, hogy akkor fogjuk piacra dobni, amikor úgy érezzük, hogy maximálisan meg vagyunk elégedve vele. Úgy gondolom, ez a kijelentés az olvasóitokban, a Nintendo rajongókban, és a hardcore játékosokban is úgy nyer értelmezést, hogy mikor a Metroid Prime trilógia harmadik állomása a boltok polcaira kerül, annyit jelent: tökéleteset sikerült alkotnunk. A minőség és a megvalósítás minket fog igazolni úgy, mint a Legend of Zelda: Twilight Princess esetében. Hogy a “perfekt” jelző online játékmódokat is tartalmaz e? Erre csak annyi a válaszom, hogy… neked biztosan maximális élvezetet nyújt majd…”

Ez a mai nap bizonyos értelemben vett legrosszabb híre (amellett, hogy még mindig piszkosul fáj a fogam kedd óta). Mindenki kedvenc szőrös gorillája ugyanis amellett, hogy ecsetelte a Wii több, mint négymilliós (kár, hogy ezek többsége vagy elvakult N fanatikus, vagy casual gamer) eladásait (miközben az egész Nintendo vezetőség gyaníthatóan a Kajmán-szigetek egyikének jakuzzijában röhög a sok gamerarcon), elejtett néhány kósza mondatot Samus Aran(ka) legújabb kalandjainak csúszásáról. Azok számára, akik nincsenek képben: a killer-launch címként emlegetett, hardcore N arcokat becélzó alkotás az eredeti tervek szerint a Zelda mellett a másik nagy húzócím lett volna a Wii megjelenésekor, ám nyilvánosságra nem hozott okokból fokozatosan csúszásoknak rendelték alá a játékot. Persze akinek volt némi sütnivalója, lazán levágta, mi a helyzet: a Wiimote optimalizáció késésben volt, és a Gamecube-közeli látvány sem volt elegendő: a grafikai felgyúráshoz és a játék kiteljesedéséhez bizony idő kell, azt pedig nem lehet hetekben mérni. Fils-Aime elmondása szerint a Prime trilógiát lezáró Metroid Prime 3: Corruption megjelenésével egy másik szupersúlyban bírkózó címet, a Super Mario Galaxy-t is leelőzi – persze ez sokunkat nem vígasztal, viszont az fentebb elterülő mondatok némi kárpótlásra adnak okot.

Az pedig, hogy csalódottak voltak az Echoes eladási statisztikáit illetően, megcáfolja a sok díj, kitűntetés és rajongói pozitív visszajelzés. Ja, hogy nem fogyott belőle annyi? Ezzel tisztában kellett volna lenni akkor, amikor csak és kizárólag az első epizód rajongóinak (ezzel következetesen tulajdonosainak) készítettek folytatást. A Metroid Prime 2 ugyanis szigorú szekvencia, amely csak és kizárólag akkor emészthető meg teljesen, ha a delikvens otthonosan mozog a Metroid Univerzumban (ez pedig csak akkor lehetséges, ha kívülről fújja a Prime és a korábbi Metroid játékok történeti cselekményét). Egyedi játékmenete, tipikus Metroid stílusjegyei nehezen fogadhatóak el különálló játékként (amely önmaga is képes lett volna sok profitot termelni), ezért sem érthető az interjúban adott kinyilatkoztatás. Őszintén remélem, hogy a Metroid bomba hatalmasat robban, ha eljő a detonáció ideje: amellett, hogy fellendítheti a hardcore játékokért áhítozók körében a Wii vásárlási szándékot, újabb N kolosszust tesz le a játékipar asztalára. Ez pedig üdvözítő dolog, pláne egy rajongónak.

Szólj hozzá!

Kommentelési szabályzat:

Kulturált formában bárki bármelyik cikkhez hozzászólhat (regisztráció nélkül és az email cím megadásával), de a háromnál több linket tartalmazó kommentek csak admin jóváhagyás után jelennek meg. Vendég felhasználók számára kötelező a captcha, a social media fiókkal belépőknek csak az első alkalommal szükséges az azonosítás.

avatar
  Subscribe  
Visszajelzés
Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE