Metroid Prime Trilogy Wii: egy képzeletbeli gyűjtői kiadás

Már több, mint hat hónapja nem írtam Metroid témájú bejegyzést az oldalra – hosszú időnek tűnik, de ez nem jelenti azt, hogy a felejtésbe veszett a két évvel ezelőtt megkezdett Metroid Galaxy Guide projekt, Samus Aran köszöni, jól van. Bár manapság lényegesen kevesebb szabadidőm adatik, de azért mostanában is fordítok időt a Metroid manga magyarításába, és nem hanyagolom a Metroid (NES) és Super Metroid (SNES) helyszínéül szolgáló Zebes bejegyzés bővítését sem. Ha nem is fénysebességgel, de azért közeledek az újabb megjelenéseket érintő mérföldkőhöz, így karácsonyra valószínűleg ismét újabb adagnyi infóval gazdagodik az “enciklopédia”.

Bár nem újkeletű hír, de néhány héttel ezelőtt felröppent a hír (amit azóta már hivatalosan is megerősítettek), hogy a kiotóiak egész sornyi Gamecube játék újrakiadásán törik a fejüket, amelyek Wii-re szabott irányítással, 16:9-es képarány támogatással, és felskálázott felbontással igyekeznek újraversenyezni a játékosok kegyeiért. Nem tudom, hogy az olyan hardcore játékok, mint a Metroid Prime I-II mennyire fogják meghatni a főként casual központú Wii célközönséget, de ha budget árkategóriát céloznak meg a válogatással, egy vevőjük már biztosan akad. Az egykori GBA-s jubileumi NES Classics sorozatra hajazó akciót Olimar kapitány Pikminjei kezdik, de a kötelékben Samus Aran két Gamecube-os szereplése is biztosra vehető. (Titkon remélt favoritok: Killer 7, és Legend of Zelda: The Wind Waker). A Mr. Iwata által vázolt ötlet onnan ered, hogy a jelenlegi Wii tulajdonosok döntő többsége nem a korábbi Gamecube rajongók közül került ki, így nagy valószínűséggel nincsenek is tisztában vele, hogy a készülék 100%-ban kompatibilis az előző generáció sikerjátékaival.

Apróság: a Nintendo érthetetlen módon másodszor is elkövette azt a súlyos hibát, hogy hagyta az egyik bivalyerős hardcore franchise-ját elenyészni a vásárlókért vívott harcban […és most álljunk meg egy pillanatra – mert mi is történt valójában? A Metroid Prime 2: Echoes elhanyagolt premierje után a trilógia lezáró epizódjára is rájárt a rúd: az egész ott kezdődött, hogy a fejlesztési idő alatt szinte semmit sem tudhattunk meg a játékról, míg végül a megjelenés előtt számos fórum, híroldal és internetes gamer magazin kezdett neheztelni a szerencsétlenkedő kiadóra, amiért nem promótálták a várva várt hardcore Wii játékot. A kapkodó kiotóiak végül odadobtak egy maroknyi gyatra minőségű screenshotot, és néhány trailert az éhes közönségnek, majd minden ugyanúgy folyt tovább, ahogy azelőtt: bár a Metroid Prime 3: Corruption közel tökéletes eredménnyel (átlag: 95%) zárt a nemzetközi sajtóban, megfelelő támogatás és reklámkampány hiányában mégis megbukott a kasszáknál. Az egykori újonc Retro Studiost (amely 2002-ben számos GOTY díjat zsebelt be az első epizódért), ráadásul belső viszályok is gyengítették, míg végül az az alapító tagok triumvirátusa lelépett a texasi csapatból, tovább gyengítve egy leendő nagygépes folytatás esélyeit.] Bár a kultikus sorozat szénája nem áll valami fényesen, a rajongók mégis kitartanak kedvenc hősnőjük mellett: az alábbi látványos fotóterv például egy képzeletbeli Metroid Prime trilógia kiadását rejti, amely az Xbox 360 kínálatában megszokott Limitált fémdobozos kiadást, bónusz tartalmakat és Wii-kompatibilis átiratokat foglal magában. Bár egy ilyen ízléses és nívós kiadás piacra dobásának az esélye gyakorlatilag a nullával egyenlő, jó érzéssel tölt el, hogy még akadnak, akik nem hagyják veszni a patinás Metroid sorozatban rejlő értékeket.

Metroid Prime Trilogy - fictional Wii edition

2
Szólj hozzá!

Kommentelési szabályzat:

Kulturált formában bárki bármelyik cikkhez hozzászólhat (regisztráció nélkül és az email cím megadásával), de a háromnál több linket tartalmazó kommentek csak admin jóváhagyás után jelennek meg. Vendég felhasználók számára kötelező a captcha, a social media fiókkal belépőknek csak az első alkalommal szükséges az azonosítás.

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
StingerTyler Recent comment authors
  Subscribe  
legújabb legrégebbi legnépszerűbb
Visszajelzés
Stinger
Vendég
Stinger

Lehet, hogy másképp vagy vele, de engem speciel maximálisan lenyűgözött – lehet, hogy azért, mert rajongó vagyok, vagy mert egyből az volt az első Wii-s próbálkozásom, nemtudom. Az viszont nagyon tetszett a játékban, hogy azt az utánozhatatlan Metroid vonalat a harmadik részben is sikerült tovább vinnie a csapatnak, amely meghatározó volt az első rész esetében. Lehet, azért érzed futurisztikus akciójátéknak, mert a feladatmegoldások és az ismeretlen golyóbisok meghódítása mellett kissé gyakrabban találkozni aktív szereplőkkel (emberek, stb), ami kicsit kizökkenti az embert az “egyedül vagyok egy idegen bolygón” érzésből. A pályadizájn szerintem zseniális, mint ahogy a helyszínek és a megoldandó feladatok… Read more »

Tyler
Vendég
Tyler

Mostanra kerult a kezembe a Corruption – hat, nagyon az elejen vagyok (cirka 8-9 ora jatek utan), de nekem ez eleg gyenge. Nem azt mondom, hogy rossz, de a Metroid Prime annyira kiemelkedo volt, hogy azt a mercet nehez megutni. A Wiimote-kontroll peldaerteku, de sajnos a palyadesign, a zene es a hangulat nekem nem ult annyira. Az elso Prime nalam 9 pont, egy all-time top 20 listan mindenkeppen helye lenne – erre nem adnek tobbet egy hetesnel. Lehet, hogy tul sokat vartam, de amikor a Prime-ban Phendrana Drifts-nel kierek a hoesesbe, es megszolal a zene, vagy Chozo Ruins-nal a szemembe… Read more »

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE