Veszélyben a Retro Studios jövője? [frissítve!]

Retro Studios header

Nem túl pozitív hangvételű pletykák kaptak szárnyra két nappal ezelőtt a Metroid Prime sorozatot jegyző Retro Studios jövőjével kapcsolatban: több ismert videojátékos blog és híroldal a meg nem nevezett forrásaik információira hivatkozva azt állítja, hogy a texasi fejlesztőstúdiót a bezárás veszélye fenyegeti. A részletek egyelőre nem ismertek, de az legújabb álláspont szerint nem is megszűntetésről van szó, hanem egyfajta áthelyezésről, amit állítólag a Nintendo kezdeményezett az austini dolgozók keleti partra történő mozgósítása miatt. A bezárás-megszűnés pletykát (amelyet először a szintén austini székhelyű Surfer Girl oldal fedte fel) a kulcspozícióban dolgozók állítólagos kilépése robbantotta ki, akik a feltételezések szerint inkább elhagyják a céget, mintsem engedjenek az átszervezés folyamatának. Sokan máris a Freelancert és a Brute Force-ot jegyző egykori csapat, a Digital Anvil kálváriájához hasonlítják a történteket, akik a stúdió Microsoft-os felvásárlása, és a redmondiak saját fejlesztőcégébe történő beolvasztása után húzták le végleg a rolót. Az eset egyelőre nem nyert megerősítést, így ERŐS PLETYKAként kezelendő hírrel van dolgunk – mindazonáltal nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy a számtalan szakmai és rajongói díjat bezsebelt, ráadásul a játéktörténelem talán legnagyobb 2d-3D varázslatát tető alá hozó fejlesztőcsapat ilyen csúfos véget érjen.

A kb. 60 főt számláló, Michael Kelbaugh vezette Metroid Prime team létezése, munkájának gyümölcse, szakmai elismerése igazi sikertörténet: a Shigeru Miyamoto által megtámogatott csapat a Wii-re készült Metroid Prime 3: Corruptionnal a játéktörténelem forradalmian új FPS irányításmetódusát kidolgozva, illetve a zeldai magasságokban szárnyaló Metroid Prime trilógiát lezárva olyan élménnyel ajándékozta meg a rajongókat, amelyre csak elvétve van példa. Egy olyan játékos- és felhasználóközpontú cég, mint a kiotói Nintendo egyszerűen nem akarhatja, hogy a bürokrácia útvesztőibe sodorva szétrobbantsa azt a veterán, a szakma által elismert fejlesztőkből és az újoncokból mára tapasztalt ifjú nemzedékké érett keménymagot, amit ma Retro Studiosként, mi több – a Metroid Prime csapatként ismer a világ. Őszintén remélem, hogy csak rosszmájú gonosz pletykának vagyunk áldozatai, és hogy az austini srácokkal minden rendben… néhány napon belül feltételezhetően kiderül az igazság.

FRISSÍTVE!

A Shacknews értesülései szerint 2008. április 18-ai dátummal a dizájnguru Mark Pacini, a művészeti igazgató Todd Keller, valamint a technológiai fejlesztésekért felelős Jack Mathews is kilépett a Retro Studiostól, hogy közösen egy új fejlesztőstúdió létrehozásán munkálkodjanak. A korábbi találgatásokat megcáfolva a Shacknews stábja úgy tudja, a Retro Studios jövője a kulcsfontosságú tagok elpártolása ellenére is biztonságban van. Nekik legyen igazuk. Őszintén remélem, hogy a kedvenc csapatom nem sínyli meg nagyon a változást, és hamar újult erővel kezdheti meg a munkát az állítólagos “nem Metroid” projekten. A három oszlopos tag kilépése szerintem hatalmas veszteség, de sok sikert kívánok nekik az új fejlesztőstúdió megalapításához, remélem sok jót és szépet hallunk felőlük!]

0 0 Szavazat / Votes
Article Rating
Cerberus. Humanity first.
Feliratkozás / Subscribe
Visszajelzés / Feedback
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
Összes hozzászólás megtekintése / View all comments
Back To Top
0
Van véleményed ? Szólj hozzá !x