Nem tudom hogy vagytok vele, de engem mindig jó érzéssel tölt el, ha egy számomra kedves platformra még évekkel, évtizedekkel később is jelennek meg játékok. A SEGA Dreamcast eléggé népszerű ilyen tekintetben, de nem az egyetlen, sőt: mikroszámítógépekre talán még nagyságrendekkel több új fejlesztés jelent meg az utóbbi években. A jelenlegi felhozatalból mindenképp figyelmet érdemel a Commodore 64 is, bár szinte minden héten elmondható lenne, hogy valami újdonság van érkezőben a zömök kis masinára – jelenleg épp a Guns’n Ghosts, amely a jó öreg Bubble Bobble és a Ghouls’n Ghosts játékmenetbeli dolgait elegyíti össze egyetlen akció-platformer játékká. Az ízléses külsőbe csomagolt C64 kazetta, vagy Floppylemez formátumban érkező játékot az a Georg Rottensteiner és Trevor Storey kalapálta össze, akinek a korábbi Joe Gunn és Soulless játékokat köszönhetjük, ráadásul a kiadó is a Retro kiadványairól ismert RGCD és a Pystronik Software lesz, így a gyümölcsöző együttműködés rövidesen kézzelfogható eredményt szül majd.
(Az említett játékok közül talán a Soulless érdemel komolyabb szót, amely tavalyi megjelenése nagyszerűen megmutatta, mire képes a homebrew szcéna, ha megvan az a bizonyos összefogás mögötte: az érdem nem kevesebb, minthogy konzol-minőséget láthatunk viszont a mikroszámítógépek világában, ez manapság pedig igencsak ritka esemény.) Az RGCD jelenléte ráadásul garancia arra, hogy a vadászat a digitálisan megvásárolható változattal együtt Cartridge formában is megjelenik, sok bővítőkártya-gyűjtő legnagyobb örömére.
A Guns’n Ghosts egyébként 70+ különböző pályát, kétjátékos módozatot, és számtalan érdekes ellenfelek (ghoulok, csontvázak, zombik, szellemek, démonok és gonosz lelkek) változatos kompániáját zúdítja a nyakunkba, mindössze egyetlen betöltési fázis alatt, sőt: a fejlesztők még egy mini bevezető animációval is kedveskednek a borzongások kedvelőinek. Sokak szemében ez biztosan mosolyt szül, ám a C64 idejében valóban így nézett ki egy tisztességesen megtervezett, összerakott programocska. Előrendelés, screenshotok és doboztervek a játék kiadói oldalán találhatóak.
Na, tegnap megérkezett a végleges verzió, minden elképzelhető (lemez/kazi/cartridge) image fájl formátumban. 🙂
Szuper,
egy-két fotót küldhetnél róla, szívesen kitenném ide a blogba. 🙂
Azóta befutott néhány újdonság, épp most válogatok, mi legyen a következő csomagban 🙂
Egyebkent az RGCD tökjó gyűjteményekbe való dolgokkal rukkolt elő tavaly is: ez az egyik ilyen –
http://rgcd.bigcartel.com/product/sir-ababol-nanako-commodore-64
Már kicsit borsosabb ár, de tartalom az van bőven a 64K-s cartridge-ben.
Már megérte ezt a bejegyzést megírni 🙂
Köszi a tippet, az Adventures In Time-ról hallottam már, de valójában nem volt még hozzá szerencsém. Most, hogy említetted, lenyúztam az internetről, hát egész kellemes (bár én sosem voltam igazi Plus/4-es (inkább C64-es), leszámítva néhány speckó játékot.)
Végignéztem a kínálatukat, a Knight N Grail is nagyon megtetszett, azt is megvettem ezzel együtt.
Plus/4-re is van egy nagyon jó játékuk, a részben magyar fejlesztésű Adventures In Time (2010), amit csak retailben árulnak, de a Plus/4 World oldalról ingyen le lehet tölteni. Itt 9.7 pontos értékeléssel minden idők legjobb játékaként van számon tartva ezen a platformon.
Pont erre gondoltam en is, mikor elolvastam a részletes leírását a játéknak. Utoljára a Newcomer feljavított változatát vettem meg C64/PC-re, de szvsz azért ennek a két srácnak a neve a garancia a jó játékra.
Elég jónak tűnik ez is, és kipróbálva a tavalyi Soullesst, nem hinném, hogy túlzottan mellé lőnél, ha megveszed. 🙂
Van már vagy húsz éve annak, hogy játékot vettem a jó öregre, az is csak egyszer fordult elő… 🙂 Lehet, hogy a digitális változattal teszek egy próbát, két font nem a világ pénze.