Így megy ez, ha kicsi független stúdióról van szó: idestova már négy esztendeje, hogy a finn Remedy belefogott a pszichológiai thrillerként beharangozott, és azóta is roppant ígéretesnek tűnő Alan Wake munkálataiba és még mindig nem látni tisztán az alagút végét. Tipikusan olyan remekműről van szó, amely már a fejlesztés alatt kikerült fotók és tervek alapján képes elvarázsolni a gyanútlan nézelődőt – még akkor is, ha minden fél-, egy évben csak néhány újabb hírmorzsa érkezik róla. A finoman pergetett mézes madzag amellett, hogy jelentősen felkorbácsolja a játék iránti vágyakozást, plusz mindig megnyugtatja az embert, hogy a nagy kiadók piacán a kisebbeknek is van lehetőségük érvényesülni. Az Alan Wake sajátos hangulata engem már az első pillanatban megfogott, mára pedig a legjobban várt játékaim közé küzdötte fel magát, és ennek több oka is van: míg az érem egyik oldalán a mesterien eltalált dinamikus napszak és időjárás változás, vagy az álmos kisváros csinoska látványvilága a kulcs, a túloldalán a főhős rémálmai, a thrillerbe illő szövevényes nyomozósztorija, illetve az ijesztő pillanatokat előidéző jelenetek állnak.
Mivel a 2005 óta formálódó levő Alan Wake még mindig nem rendelkezik végleges megjelenési időponttal, külön öröm, hogy a munkálatok segítése érdekében plusz erőforrás injekciót kap a Remedy csapata: ezentúl a motion capture és animációfejlesztésben jártas Imagination Studios is beszáll a projektbe, feladatuk pedig a mozgásfázisok minél életszerűbb megvalósítása lesz. Lasse Seppanen, a csapat honchoja örömtelien nyilatkozott az eseményről: “Megtiszteltetés, hogy az Imagination Studiossal együtt dolgozhatunk az Alan Wake projekten: a közös munkával életszerűséget tudunk csempészni a játék szereplőibe.” A jó hír mellett az idei E3-on talán fény derül a végleges megjelenési időpontra is. [ALAN WAKE HONLAP]