Az Xbox 360 arcade játékterme eddig sem volt híján a shooter stílus nagyjainak, hiszen számtalan nyugati és keleti csoda kapta meg a maga Live Arcade-os átiratát. Talán ez is az oka, hogy az Xbox 360-ra sokan úgy tekintenek, mint a Dreamcast utódjára – vajon az utóbbira jellemző magas shooter-arány az, amely az Arcade kínálatban visszaköszönve bolondítja össze a két platform múltját és jövőjét? Meglehet, ráadásul korábbi SEGA játékok egész sorát jelentették be az Arcade piactérre, amely a Tokyo Game Show beköszöntével újabb meglepetéssel szolgált tegnap. A Radiant Silvergun nem titkoltan a Treasure-féle Ikaruga spirituális előzménye volt hajdanán [Sega Saturn, 1998] mellesleg pedig a valaha készült egyik legélvezetesebb, és legjátszhatóbb vertikális shooter, ami tiszteletét tette konzol platformon. Shooter-rajongóknak abszolút elsőnapos vétel, hiszen a Saturnra megjelent arcade átirathoz képest HD-re igazított látványvilágot, letölthető visszajátszásokat, valamint online-offline kooperatív-, és Ikaruga-szerű játékmódot is tartalmazni fog. [RADIANT SILVERGUN XBLA Trailer @ GameTrailers]
A játék azért volt korának kiemelkedő alkotása, mert a bevált módszerekkel ellentétben már a kezdetekkor hétféle fegyverből választhatott a játékos – nem voltak felvehető, ún. “power-up”-ok, helyettük szintlépéssel fokozták a sérülés mértékét. Az adott lövedék típusát a gombok megfelelő kombinációjával lehetett előcsalni, amelynek megfelelő helyen és időben történő alkalmazása alapköveként szolgált a játékmenetnek. Az “Ikaruga előd” a színlánc-kombók használatában nyilvánul meg: minél hosszabb láncot tudunk produkálni az azonos színű célpontok likvidálásával, annál nagyobb bónusz üti a markunkat, ergo hamarabb fejleszthetjük fel a hajónk fegyverzetét is. Kevesen tudják, de maga a Radiant Silvergun is egy másik shooter ihlette ötletből született: a dizájn és a megfelelő fegyvernem kiválasztása bizony egy tíz esztendővel fiatalabb játék, az Irem-féle Image Fight hozománya.