A Nintendo DS Lite bejelentésen kívül a játékiparban sem történt egetverő nagy változás, bár az előbbi meglehetősen felkorbácsolta a handheld rajongók gondolatait. Azért összeszedtem néhány okosságot, ami esetleg érdekelheti a magamfajta játékosokat:
- A Nintendo bejelentette, hogy a Mario testvérek DS-re készülő, nagy visszatérő űber-platformjátékán, a The New Super Mario Bros.-on addig fognak csücsülni, amíg teljesen komplexnek és befejezettnek nem tekintik majd azt, így a megjelenés akár el is húzódhat. Jegyzem meg, jól teszik: az új rész minden tekintetben formabontó kell, hogy legyen. Ha elkészül, remélem, innovatív és ötletes, nem ellaposodó játékmenettel kecsegtet majd. Ha ehhez az kell, hogy hónapokig éhes kutya szintjén csüngjünk érte, megtesszük 😉
- A japán hardvereladások tekintetében az egy hetes “véletlen” PSP vezetés után minden visszatért a régi kerékvágásba: a DS toronymagasan vezet, az Xbox 360 és Xbox az utolsó fertályban kullog, akiket a GBA SP és a Gamecube aláz porig – annak rendje, s módja szerint.
- Ha már Microsoft: hiába zárta jól az elmúlt évet a redmondi óriás, a konzol biznisz rendre veszteséget termel: 293 millió USD-s mínusszal zárták a pénzügyi negyedévet. Japán > bukás.
- Újabb Street Fighter adagot kapunk a nyakunkba Street Fighter Alpha Anthology szerepében: a csomag ismét retro válogatás, méghozzá a Street Fighter Alpha, Street Fighter Alpha 2, Street Fighter Alpha 2 Gold és a Street Fighter Alpha 3 közreműködésével, amihez bónuszként a Pocket Fighters jár ajándékba. Újabb rókabőr – ezúttal a PS2 tulajdonosokról.
- Az USA és a világ szegénységi bizonyítványa: 50 Cent, a kétes hírű Eminem-klón nevével fémjelzett játékából világszerte 1 millió darabot adtak el… tragikomikum.
- A hét gyaníthatóan legfincsibb PC-s demo letöltése: a Moon Byte Studios gumifüstöléses, fém üvöltéses töréstesztje, némi száguldással megfűszerezve. A Crashday 310 MB-ért cserébe két kipróbálható játékmóddal igyekszik örömet okozni. Addiktok februári túladagolásra számítsanak. Letöltési lokáció: itt.
🙂 Naja, a Microsoft még mindig nem tanul: japán a videojáték világ fellegvára. Ha van csata, ami ott dől el, az a presztízs mellett a vérremenő “én vagyok a jobb akkor is” összecsapás. Japán más világ: oda nem lehet PC-s konverziókkal, tipikus amerikai kukoricazabáló hülyegyerekeknek készült játékokkal betörni. A szigetországba minőségi, japánok által kedvelt progik kellenének: online és offline minősgégi RPG-k, klassz platformjátékok, ismert hősök, nagy múltú cégek játékai. Amíg a Square és a többi nagyágyúk nem szállnak rá az Xbox360ra, addig nem lesz belőle sikeres konzol. Jelenleg folynak fejlesztések, de érdemleges és az amerikai mainstream tömegtől fulladozó programok csekély… Read more »
most nézem tisztára “bealliteráltam” :), – “a japcsi játékosok által játszható – játék” – mehetek mosakodni…. :))
nem értem a microsoft-ot mégis mit akarnak japánban, valami – a japcsi játékosok által játszható – játék is kéne hogy be tudjanak törni a piacukra ….
ha x millió ember megveszi a 50 cent lemezeit, akkor várható volt hogy annak egy része a játékaira is rámozdul…amúgy az a játék tényleg egy vicc…