Metroid: Other M [a részletek]

Szóval… az új Other M megint valami olyat mutat, amit ilyen formában eddig még egyik játék sem. Ha vízszintesen tartjuk a Wiimote-ot, Samust külső nézetből láthatjuk a 2D-3D felépítésű pályákon, ráadásul sok esetben térben is haladhatunk, ha az adott szakasz lehetővé teszi. Ez esetben hősünk ugrálhat, lövöldözhet a kézi ágyújával, vagy aktiválhatja akár a páncél Morph Ball funkcióját is, mint ahogy anno a klasszikus Metroidban tette. Mihelyst az irányítót a TV készülék felé fordítjuk, jön a varázslat: akárhol is legyen, Samus azonnal belső Visor nézetre vált, amellyel a játékos hozzáfér a célbefogó rendszerhez, a rakétákhoz, másodlagos fegyverekhez, Scan Visorhoz és sok egyéb finomsághoz. A játékmenet változatosságát jellemzi, hogy számos ponton kell majd változtatni a nézetet, mert amíg egy tucatnyi repkedő ellenfél likvidálásához külső nézet szükséges, addig a respawn pontjukat csak FPS nézetben van módunk megsemmisíteni. Hozzáteszem, az FPS mód használatos a felderítéshez, kutatáshoz, de a titkos tárgyak megtalálásához is (Energy Tank, Missile expansion, stb.)

De hogy essen néhány szó a fejlesztésről is: Yoshio Sakamoto, Nintendo producer és Metroid fődizájner elmondása szerint a Project M több, mint száz tagot számlál, köztük a legjobb Nintendo, Team Ninja és D-Rockets szakemberekkel, akik ráadásul már 2006 eleje óta együtt dolgoznak a játékon. A fejlesztés első szakaszában Mr. Sakamoto azzal az ötlettel kereste fel Yosuke Hayashit (Team Ninja), hogy kiderítse, milyen irányba kellene fejleszteni a Ninja Gaiden alatt duruzsoló motort, hogy megfelelő legyen a fejében formálódó 3D-s Metroid játékhoz. A kis csapat idővel egyre méretesebbre duzzadt és kialakult a végleges felállás, amelyben az úriember tősgyökeres Metroid honchoként elfoglalta a produceri és scenario dizájneri széket, maga mellé pedig régi GBA-s Metroid veteránokat ültetett, akik a fő dizájnvonalat, a programozást, a 3D modellezést (Team Ninja), valamint a CG átvezetőket (D-Rockets) készítették el a játékhoz. Az első prezentációk alkalmával az 1up írója, Jeremy Parish fel is tette a kérdést: nem érződik túlságosan a Ninja Gaiden hagyaték az új Metroid stílusában? A választ Yosuke Hayashitól hallhatta: “Bár nem lesz hiány a látványos akciójelenetekben, a felfedezés öröme és az utánozhatatlan Metroid faktor elemi esszenciáját fogja képezi a játéknak. “Sakamoto tetézte: az Other M a páncél mögötti embert helyezi előtérbe egy hasonló elbeszélési módszerrel, mint amellyel már a Metroid Fusionban is találkozhattunk. Interjújának utolsó mondatát szó szerint idézem: “A Nintendo és a Team Ninja közös együttműködése olyan lépés, amelyre korábban még sohasem volt példa a kiotói óriás történetében. Ez már több, mint kooperatív munka: egy elszánt csapat, amely együtt dolgozik egy nagy és reményteljes cél érdekében.”

0 0 Szavazat / Votes
Article Rating
Cerberus. Humanity first.
Feliratkozás / Subscribe
Visszajelzés / Feedback
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
Összes hozzászólás megtekintése / View all comments
Back To Top
0
Van véleményed ? Szólj hozzá !x