NXE tapasztalatok

Tegnap végre elérhetővé vált az, amit oly’ sokan vártunk: zöldre váltott a New Xbox Experience lámpa, azaz kezdetét vette a nagy változásokat hozó, frissített Xbox 360 Dashboard térhódítása, amelynek köszönhetően számos plusz funkcióval lett gazdagabb a konzol kezelőfelülete. Korábban itt-ott már lehetett információkat, videóanyagot és képeket vételezni a tesztverzióból (mint ahogy mi is írtunk róla a gamer365-ön egy alapos beszámolót), a halandó népeknek azonban csak tegnap délelőtt 11:00 óra után vált elérhetővé a frissítés. Jómagam a munkából hazaérve, az esti órákban kötöttem szoros barátságot az új kezelőfelülettel, amelynek telepítése mindössze 7-8 percet vett igénybe. Ha lényegretörően és szűkszavúan fogalmaznék, azt mondanám, hogy az NXE látványosabb, logikusabb és nem utolsósorban gyorsabb, mint az elődje volt. Nyilvánvalóan az Xbox pengékre osztott kezelőfelület (Blade) sem volt rossz, de a sok időközi frissítésnek és foltozásnak köszönhetően kicsit kuszává vált az egész.

Az NXE azonban az alapoktól varázsolta újjá a Dashboardot, a vertikálisan és horizontálisan görgethető menükkel szinte gyerekjáték a konzol kezelése. A vizuális típusú emberek néhány perc alatt kiismerik magukat a rendszerben az egyes csoportok tagolásának köszönhetően, amely sokkal könnyebb navigálást tesz lehetővé a számtalan funkció között. A fejlesztők külön csoportokba különítették el a felhasználónak, a játékoknak, a piactérnek, a barátoknak, a konzolokon levő külön tartalmaknak és a beállításoknak is. Különösen tetszik az egyes menüpontok mögötti grafikus tartalom megjelenítése, így a saját játékainkra vonatkozó adatatok közötti böngészés, az Achievmentek listája, vagy a kimentések akár már ránézésre is könnyedén beazonosíthatóvá váltak. A menüszerkezetet érintő változtatások nagyban megkönnyítik a használatot, így ezen a téren nem hagy kívánnivalót maga után a felület. Pláne, hogy az új 3D-s témákkal dögössé varázsolható az amúgysem unalmas külcsín (a régi skinek továbbra is használhatóak, bár az NXE-hez járó négy ajándék “bőr” azért megmutatja, mire képes az új rendszer).

NXE avatárok

Az NXE egyik legjobban reklámozott új funkciója az avatárkészítés lehetősége: hasonló dologról van szó, mint amit a Nintendo a Mii figurákkal megalkotott, csak sokkal tetszetősebb, ötletesebb köntösben: ha ügyesek vagyunk, a szerkesztővel akár még magunkat mását is létrehozhatjuk a cartoon-stilizált körítésnek köszönhetően. Külön pozitívum, hogy az elkészült avatár akár játékosképnek is beállítható, így az Online és Xbox Live-os Gamercardunkon is megjeleníthetőek – a későbbiekben állítólag a családbarát kvízekben, vetélkedőkben akár játékfiguraként is használhatjuk majd őket, de ez egyelőre a jövő zenéje.

Engem speciel ami a legjobban érdekelt, az a játékos közösség talán leginkább várt feature, a HDD install lehetősége – az NXE feltelepülése után a játék tulajdonságai között megjelent ugyanis egy új opció, amely a merevlemezre történő telepítést engedélyezi. Az átlagosan 7-8 percért és némi tárhelyért cserébe a gép ezentúl nem fog süvíteni a fülünkbe, és utasszállítókat sem hallunk majd elsuhanni a házunk felett – a töltési idő átlagosan 30 %-kal gyorsul (már amelyik játéknál ez ekkora különbséget jelent), a melegedés és a zajszint csökken, így a felhasználó duplán is jól jár. Régóta szükség volt rá, most legalább kihasználhatóvá válik az Elite-csomag 120 GB-os merevlemeze. A Burnout Paradise példájával élve áldás volt ez a funkció, a méretes DLC-nek és frissítéseknek köszönhetően most már nem két és fél percig tart, amíg elindulhat az ember a választott járgányával…

0 0 Szavazat / Votes
Article Rating
Cerberus. Humanity first.
Feliratkozás / Subscribe
Visszajelzés / Feedback
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
Összes hozzászólás megtekintése / View all comments
Back To Top
0
Van véleményed ? Szólj hozzá !x