E3-as Metroid utózöngék

Metroid Prime 3: Corruption

Ha már Metroid Retrospective, akkor egy aprócska botlás pótlása:a nyári melegben (ez de rossz, most épp nincs is meleg… szerencsére) elsuhant E3 Expó alatt csak sebtiben volt lehetőségem átnyálazni az egyetlen engem érdeklő Wii játék trailerjét, de a StarCraft és Alien sci-fi regények notórikus olvasgatása közben azért igyekeztem megejteni. Noha a Metroid Prime 3: Corruption új, E3-as trailerje és a beharangozott fejlesztői bemutató játékmenet-beli újdonságot aligha tartalmazott, szinte minden pillanatban rám tört az érzés, hogy ez bizony egy teljesen más kaland lesz, mint amit Metroiddal valaha is átéltem. Az egy éves csúszás oka ugye a Wiimote-ra optimalizált irányítás csiszolgatásával telt el – a beszámolók szerint a végleges variáció tökéletesre sikerült, ráadásul az érzékenység és a free aim (szabad célzás, rásegítés nélkül) tetszőleges megválasztásával a hardcore rétegnek is megfelelő kihívással szolgál majd.

mp3c01.jpg mp3c03.jpg mp3c09.jpg


Az előre-, és hátramozgás a Nunchak analóg karjával történik, oldalazni pedig a rajta elhelyezett plusz gomb lenyomásával lehet – célozni, forogni és nézelődni a Wiimote-al, lövöldözni pedig a rajta levő gombok segítségével tudunk majd. A célpontok befogásánál a Z gomb tehet jó szolgálatot – ezt hívhatjuk segítségül akkor, ha az autófókusz közbeni oldalazásnál auto becélzást akarunk-e, vagy sem. A Samus összekuporodását előidéző Morph Ball funkció a C lenyomásával érhető el, ahol egyébként egy újabb mozzanatot is megismerhetünk a videóból: a játékot bemutató úriember ahelyett, hogy folyamatosan Morph Bomb-ot pakolt volna a Morph Ball alá, vagy a Morph Jump képességet aktiválta volna egy nyomógombbal, lazán felrántotta a Wiimote-ot, amelynek hatására könnyen a magasba emelhetjük az összekuporodott hősnőt. A Chozo technológiában nem ritkák az ily’ módon megközelíthető helyek és útvonalak, szóval az irányítás terén ezzel sem lesz gond. A Grapple Beam energia inda aktiválását az azt prezentáló ikonba lőve aktiválhatjuk, átlendülni pedig a Wiimote előre, illetve hátra lendítésével lehet – az inda egyébként már nem csak szakadékok és magas peremek feletti/közötti átlendülésre használható, hanem kapaszkodásra is. A beszámoló néhány másodpercig egy szakadék felett kifeszített kötélsodronyon viszi át hősünket, aki a Grapple Beam segítségével csúszik át a vezetéken. Ez egy igencsak látványos mozdulat, őszintén remélem, hogy a játék még nagyon sok ponton tartalmaz majd efféle meglepetéseket. Szó esett a Phazon fertőzés adta pluszokról és mínuszokról is, de ennek részletezését egy korábbi bejegyzésemben már megtettem, így nem írom le újra.

A most bemutatott demóban egy eddig még nem látott helyszínen láthattam viszont kedvenc hősnőmet és újból rá kellett jönnöm, hogy mennyire szép és hangulatos a Prime trilógia harmadik, egyben lezáró akkordja. A sejtelmes folyosók, az idegen civilizáció által teremtett világ, a futurisztikus hi-tech fegyverek és az a hamisítatlan, Alien mítoszból eredő Metroid hangulat a játék minden porcikájából visszaköszön. A Wii nevetve hozza a Gamecube-on tapasztalt grafikai színvonalat és az elvárásoknak megfelelően bőségesen túl is mutat azokon: a pályatervezés és a környezet kialakítása abszolút mestermunka, a fergetegesre sikerült zenei aláfestés pedig ismét Kenji Yamamoto keze munkáját dícséri – mondanom sem kell, iszonyatos mértékben hozzájárul a cool hangulat megteremtéséhez.

mp3c11.jpg mp3c12.jpg mp3c13.jpg

Hogy érdemes volt-e várni? Abszolút! Az elmúlt egy év alatt történt változtatások, a minőség és a megvalósítás folyamatos feljebb tornászása olyan mesterművé emelheti a játékot, amely minden bizonnyal beturbózza majd a Wii-s eladásokat. Az egyetlen kérdéses pont az európai megjelenés: irigyelt amerikai barátaink számára már augusztus 27.-e pirosbetűs ünnep lesz, nekünk egyelőre még bejelentett időpontunk sincs – habár néhány nagyobb európai online áruház hiteles forrásokra hivatkozva október 26.-át jelölte meg PAL kilövési dátumnak. Sajnálatos, hogy a Super Mario Galaxy, a Metroid Prime 3 és a Super Smash Bros. Brawl-on kívül szinte semmi más nincs, ami indokolttá tenné számomra a Wii vásárlást – így nagy a gyanúm, hogy a játékhoz szükséges konzol vásárlása nálam még igencsak várat magára.

Szólj hozzá!

Kommentelési szabályzat:

Kulturált formában bárki bármelyik cikkhez hozzászólhat (regisztráció nélkül és az email cím megadásával), de a háromnál több linket tartalmazó kommentek csak admin jóváhagyás után jelennek meg. Vendég felhasználók számára kötelező a captcha, a social media fiókkal belépőknek csak az első alkalommal szükséges az azonosítás.

avatar
  Subscribe  
Visszajelzés
Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE