Gondoltátok volna, hogy a manapság oly’ divatos és elterjedt internetes játékletöltés és vásárlás nemhogy a 16 bites korszakban, hanem már előtte is létező fogalom volt? A Kotaku hasábjain akadtam Luke Plunkett érdekes irományába [olvassátok el, érdemes! Link lentebb] az egykori Control Video Corporationról (manapság AOL-ként ismert), akik a letölthető játék fogalmának már 1983-ban érvényt szereztek – méghozzá az Atari 2600 megcélzásával!
A cikk szerint 60 dollárért piacra dobtak egy speciális, analóg modemmel ellátott GameLine nevű Atari 2600-as cartridge-ot, amelyre a telefonhálózat segítségével, előfizetési díj ellenében lehetett játékokat letölteni a kártya memóriájába. Kár, hogy az akkori üzletpolitika (1USD/hét/játék), és a nagyobb kiadók (Atari, Mattel, Coleco, stb.) technológia iránti közömbössége nem kínált fogyasztható alternatívát a játékosok számára, ugyanakkor a témát taglaló cikkből az is kiderül, hogy a CVC ennek ellenére mégis képes volt talpon maradni… ha máshogy nem, a C64 és az AOL segítségével. 🙂
Közben kutakodtam kicsit az Interneten és szép számmal található infó a szolgáltatásról: az ún. Master Module 8K belső memóriával rendelkezett, és a modem aktiváláskor a CVC központi kiszolgálóját hívta fel, hogy a kategóriákba rendezett katalógusból a felhasználó által kiválasztott játékot hagyományos kapcsolt vonali szolgáltatással letöltse – remek ötlet, ráadásul a CVC már akkor is számos elektronikus hálózati szolgáltatás indítását tervezte, kezdve az email küldésen és fogadástól, az elektronikus banki szolgáltatásokig, illetve hírforrások használatáig.
[Kapcsolódó cikk: GameLine @ Kotaku]