SiD lepett meg két aprósággal a minap: épp a shooterekről beszélgettünk, mikor eljutottunk az R-Type Final és a Gradius V vonalhoz. “Szvsz a keményebb hangvételű játékokat részesítem előnyben, így az R-Type-ot mintha nekem találták volna ki” – írtam én, mire azt mondta nekem, hogy a Gradius V-be akkor is beletörik a bicskám. A játék nehezebb szintjeinél levő bossok ugyanis felettébb nehezen teljesíthetőek, ha elhasalsz a lövöldözés közben: az ellenőrzési pont ugyanis közel van és a rendelkezésre álló fegyverupgrade nem nyújt elegendő védettséget és tűzerőt ahhoz, hogy könnyedén leszedhesd a több képernyőnyi rémségeket az égboltról. Kicsit sajnálkoztam is, hogy néhány kivételtől eltekintve az európai Playstation 2 shooter felhozatal igencsak gyászos képet fest, pediglen lenne rá akkora kereslet, hogy limitált vagy kevés példányban ugyan, de hasznot hozzon a kiadóknak. Éppen ezért meg is lepődtem, amikor SiD egy Taito játékot, a 2004-es XII Stag shootert ajánlotta beszerzésre: első blikkre hagyományos horizontal formula, gyors és pergő akcióval, plusz ami a legfontosabb: kétjátékos cooperative opcióval megspékelve!
Mondanom sem kell, pár perces kutatás után megtaláltam a kicsikét az interneten, és a videók-képek forgatagában kapásból az ebay felé fordultam, hátha ráakadok egy példányra, mert bizony ez igencsak kell nekem. Szerencsém is volt: igaz, hogy kora ellenére nem olcsó játékról van szó, de azt hiszem, a klassz gyűjtemény összeállításához mindenképpen szükség lesz rá (ráadásul be is jött így elsőre, így égek a vágytól, hogy kipróbáljam). A sors iróniája, hogy a #konzolscene.hu IRC csatin Hzx kollégával csevegve kiderült, hogy neki is van egy megkímélt és eladósorban levő darab már évek óta, csak épp soha nem került szóba.
Mielőtt még el nem felejtem: egy ideje ugyan készülőben van a Nintendo DS-re fejlesztett Nanostray 2, ám csak most érkeztek érdemi információk a folytatásról, melyet Drag kollégám tollából ismerhettek meg a gamer365-ön. A Majesco játékának első felvonása ugyan inkább egy rendkívül rövidre sikerült technológiai demo volt, mint teljes értékű játék (sajnos – ötletei és megvalósítása ellenére éppen ezért nem volt túlságosan sikeres), szerencsére azonban a srácok nem adták fel és gőzerővel hegesztik a folytatást. Wifi multi, horizontal-vertical pályák, Touch screen támogatás és végre sok-sok pálya, valamint hosszú játékidő áll majd rendelkezésre a szórakozáshoz – a Nanostray első felvonásának ugyanis a legnagyobb negatívuma a rettenetesen rövid játékidő volt. Remélhetőeg rengeteg pályát, új ellenfelet és nehézségi szintezést kapunk majd a pénzünkért: a minőségre a screenshotok alapján továbbra sem lehet panasz, remélhetőleg sikerül a fejlesztő Shin’en-nek kinőni a játék gyermekbetegségeit és minőségi produktumot összekalapálnia. A játék hivatalos weblapján egyébként feltűntek már az első képkockák is a folytatásból.