WoW dominancia

World of Warcraft

Érdekes témát feszeget az ex- Age of Empires-es Brian Sullivan blogjában – a kijelentést, hogy a Blizzard piszok sikeres World of Warcraft-ja záros határidőn belül pusztító atombombát dob a PC-s játékiparra, már sokan pedzegették. Sullivan rávilágít arra a tényre, hogy a PC játékfejlesztők-kiadók joggal félnek a játékaik kétes sikerét illetően, hiszen az MMO-k terjedése (azon belül is a hét milliós felhasználói számot nyaldosó World of Warcraft dominancia és a csatlós Guild Wars) rettenetesen sok anyagi hasznot és időt von el a “hagyományos” számítógépes produktumoktól, amit az online játékok hiányában a felhasználók az egyéb PC-s játékokra költenének.

A dologban van valami, már csak egyes családokat elemezve is. Az ép példázatom az unokaöcsém és az öccse, akik már több, mint egy éve aktívan napi több órát WoW-oznak, holott előtte sok egyéb sikeres játékprogramhoz volt szerencséjük. A korábbi játékaik többsége eredeti produktum volt, ám mióta a Blizzard sikeres online közösségébe bekerültek, semmilyen PC-s játékprogram beruházásra nem költenek, mivel az MMORPG világa maximálisan kiszolgálja az igényeiket – nem is vágynak másra. A dolgot súlyosbítja, hogy míg eddig egyetlen számítógép volt csupán a családban, a bővítés miatt született egy gyengébb, de játékra továbbra is alkalmas konfiguráció, amit egy újabb eredeti WoW-al spékeltek meg, ráadásul beruháztak egy router-ra is, hogy egymástól függetlenül, egyidejűleg is lehessen játszani. Nincs más, csak a WoW – bár elismerik hibáit, messze az eddig valaha készült egyik legjobb PC-s programnak tartják és nem terveznek a közeljövőben semmilyen egyéb játékvásárlást. Egy család Magyarországról…

Persze más aspektusból is meg lehet közelíteni a dolgot: az emberek nem azért játszanak a Blizzard online Warcraft univerzumával, mert MMO, hanem mert ötletes, piszkosul hangulatos és izgalmas – ergo, jó játék. Ebből a szemszögből nézve viszont még örülhetünk is ennek, hiszen úgymond szelektálja a PC-s játékipar hulladékát, eltűnnek a középszerű játékok, a riválisokat pedig újabb, jobb és szebb megoldásokra sarkallják. Ezzel degradálódik ugyan a piac, de a ritkítás után csak a minőségi produktumok maradnak meg – ez pedig nekünk, játékosoknak jó.

0 0 Szavazat / Votes
Article Rating
Cerberus. Humanity first.
Feliratkozás / Subscribe
Visszajelzés / Feedback
guest

2 Comments
Legújabb / Newest
Legrégebbi / Oldest Legtöbb szavazat / Most Voted
Inline Feedbacks
Összes hozzászólás megtekintése / View all comments
hzx
hzx
17 éve

“Nincs más, csak a WoW – bár elismerik hibáit, messze az eddig valaha készült egyik legjobb PC-s programnak tartják és nem terveznek a közeljövőben semmilyen egyéb játékvásárlást.”

Nincsennek egyedül 🙂

Back To Top
2
0
Van véleményed ? Szólj hozzá !x