Már az E3 alatt is vártam, de idén valahogy elmaradt a nextgen Metroid Prime hírbomba (nem úgy, mint két évvel ezelőtt, amikoris az éjfél-körüli N sajtótájékoztatót megvárva pötyögtem gyorsan az akkori részről egy fél oldalas “ezt sikerült kiderítenünk” irományt), így egészen mostanáig kellett várni az apró részletek felfedésére. Sebaj, következzenek hát a széria legújabb, Corruption alcímet viselő fejezetére vonatkozó legfrissebb információk – egyenesen a gameTourMiX-ról!
Azt már eddig is tudtuk, hogy a Wii forradalmian új irányítási metódusával valami egészen más játékélményben lesz része azoknak, akik a Nintendo nextgen gépét választják. Ez alól a Corruption sem kivétel, ugyanis a Retro Studios srácai kifejezetten a Wii Remote-hoz igazították a játékmenetet, amivel konzolon eddig soha nem tapasztalt hangulatot és hangulati feature-ket sikerült elérni. Szerintük legalább akkora durranás lesz a harmadik epizód (a fejlesztést közvetlenül az MP2: Echoes piacra kerülése után kezdték, így 2 éve tart már), mint amit a profi veteránokból és lelkes újoncokból megalakult csapat legelső alkotása (Metroid Prime), az egyik legsikeresebb és legjobban fogyó Gamecube játék nyújtott 2002-ben.
Samus az új Wii Remote-vel az új irányítási metódus ellenére néhány régi ismerős mozdulatot is képes lesz majd végrehajtani – ezt a videókban levő Grapple Hook is alátámasztja, ami az elektromágneses inda képessége mellett ajtók és zárszerkezetek szétrombolására is alkalmas. A Morph Ball segítségével végrehajtható logikai feladványok pedig alapját képezik a franchise-nak, így nem maradhatnak el most sem.
A történetet tekintve csak a játék bevezető mondanivalója ismert eddig: a srácok nem kívántak többet elárulni, de annyi bizonyos, hogy a Corruption sokkal több fordulatot és meglepő mozzanatot fog produkálni, mint bármely eddigi Metroid játék. A Galaktikus Szövetség Zero szektorban levő bázisát ismeretlen okokból Űrkalózok lepik el. Samus a környéken tartózkodik, és elsődleges feladata a bázis inaktív védelmi rendszerének beindítása lesz. Ehhez legelőször a generátorokat kell működésbe hoznia, ám mikor véghez vinné a feladatot, valami hihetetlen ellenséggel találja szembe magát. (Találgatás: Dark Samus ??? – elképzelhető, ugyanis ha láttad a 100%-os Dark endinget az Echoes-ban tudhatod, a gonosz nem pusztult végleg el – már megint az átkozott Phazon…)
Meglepetésre sok régebbi pozitív és negatív karakter tér vissza a trilógia harmadik részében: nemhogy hogy Dark Samus és az Űrkalózok, de még a Galaktikus Szövetség katonái és új, ismeretlen (vagy épp a Huntersből ismerős) fejvadászok is a képbe kerülnek. A játékmenet a már jól bevált Metroid alapköveken nyugszik, ám bőven akad változás: a harc a pokoli tervet szövögető Dark Samus és az Űrkalózok ellen folyik, ám több különböző helyen. Ahogy Samus követi az ellenséget, úgy különböző bolygókon ténykedik majd, melyek mindegyike az átkozott Phazon-nal és annak teremtményeivel szennyezett. A játékosra vár a feladat, hogy az idegen világok (valószínűleg a Luminoth-ok után a többi Metroid történelemben levő civilizáció is visszaköszön, mint pl. az Echoes-ben említett, Chozo-kkal jó kapcsolatban levő N’Kren és Ylla faj szülőbolygói) rákfenéjét elpusztítsa, mindamellett szembe nézzen halandó ellenségével, Dark Samussal.
Fegyverek tekintetében ugyancsak nem lesz hiány, de erről egyelőre nem sokat tudni. Annyi bizonyos, hogy lesz egy új Visor mód és néhány régebbit is visszahoznak (mint pl. az X-Ray röntgen Visor), amihez remekül passzoló új és a játék során továbbfejleszthető Beam is rendelkezésre áll majd. Hasonlóan pl. a Legend of Zelda: Twilight Princess-hez, a Wii Remote itt sem csak és kizárólag lövöldözésre lesz használható, számos interaktív mozzanatot lehet majd kivitelezni a segítségével.
A Metroid Prime 3: Corruption igencsak bíztató jelekkel rendelkezik, de olvasni olyan híreszteléseket az Interneten, hogy az előre beharangozott Wii nyitócím titulus veszélybe kerülhet. Sok rajongó nem is örül kifejezetten a konzollal együtt levő debütálásnak és szívesebben hallana egy 2007 tavaszi megjelenést, mondván a Retro Studiosnak így legalább nyugodtan lesz ideje alaposan befejezni a játékot – nehogy úgy járjanak, mint a Legend of Zelda: Wind Waker esetében (ahol két teljes dungeon-t ki kellett hagyni végül a programból, mert szorított a megjelenési határidő).