Ha nem tudod, merről fúj a Dizzy sorozat, annak csak két oka lehet: vagy ifjú titán éveidet taposod, vagy csak nem voltál aktív játékos a ’80-as évek végéhez közeledve. Pedig az ügyességi-logikai játékok eme koros képviselője anno az európai piac egyik legnépszerűbb képviselője címet is birtokolta, amely az akkori Codemasters egyik legjobban futó sorozata volt. A tojás-szerű figura általában barátait, családját kényszerült sorozatosan megmenteni a gaz Zaks mágus fogságából, amelyhez jellegzetes, tündérvilág-szerű körítésben, bonyolultabb logikai ügyességi feladványok sokaságával kellett megküzdenie a lelkes játékosoknak. Az Oliver-ikrek alkotta sorozat 1987-es Dizzy: The Ultimate Cartoon Adventure megjelenése óta nyolc folytatást, és az alapsztorihoz kapcsolódó több spinoff epizódot is megélt, mielőtt a kilencvenes évek elején végérvényesen nyugdíjba vonult – ám az évek alatt jelentős rajongótábort épített ki maga mögött, ahol az aktív közösség elvétve még a mai napig portolgatja az egyes epizódokat valamilyen népszerű platformra.
Dizzy-apóval egyébként szinte minden akkoriban népszerű számítógépes és konzolos gépen (lsd: Wikipedia) találkozhattál, hiszen az eredetileg Amstrad CPC és Sinclair ZX Spectrumra fejlesztett kalandjáték C64-re, Amigára, Atarira, de később valamilyen játékgyűjtemény részeként PC-re, NES-re, Sega Game Gearre, de még Megadrive-ra is megjelent. Népszerű, színes, és jópofa játékmenete még a mai kor játékosait is megihleti, így nem csoda, hogy az egykor Interactive Studios alapító tagjaiként ismert Oliver-ikrek is beálltak a Kickstarter projektek előnyeit kihasználó oldschool fejlesztők táborába: a Dizzy Returns húsz esztendő után tehát ismét visszatérhet, ráadásul nem Remake, hanem egy teljesen új epizód formájában, ahol a kor technikai színvonala mellett új kalandok, fejtörők, szereplők és helyszínek várják majd a játékosokat. A Blitz Gamessel karöltve ehhez csupán 35K dollár és jó adag képzelőerő szükséges (feltéve, hogy az urak sikeresen megtalálják az egyensúlyt a manapság már hardcore-nek számító játékmenet, és a jelenleg elfogadott challenge igények között…). ps.: Vajon a Codemasters oldalán található tojástartó mire utal? 🙂
Való igaz – nem minden Kickstarter projekt végződik sikerrel. Lehet, ebben az is közrejátszott, hogy már az eredeti sem volt valami népszerű játék, eléggé az adott generáció végén jelent meg.
Sajnos tavaly év végén alaposan megbukott a projekt. Úgyhogy ha erre támad kedvem, továbbra is marad a Big-6 gyűjtemény Amiga CD32-re.