#Retroid update

Space Rocks – a díjnyertes cover

Gondoltad volna, hogy a rég elfeledett színes Atari handheld, a Lynx még máig masszív közösségi támogatást élvez? Pedig így van, sőt olyannyira működik a dolog, hogy a Zaku címre hallgató lökött shooter hamarosan meg is jelenik, méghozzá a PenguiNet gondozásában, amelyet a Super Fighter Team ültet majd át fizikai formába: tizenhat, az Atari Lynx teljesítményéhez mérten szépen illusztrált pályán folyik majd a lövöldözés, amelyet fotók formájában, a sztori, a szereplők és a zenei aláfestés mellett a projekt hivatalos oldalán lehet megtekinteni. A csapat megadja a módját, a 4Mbit-es cartridge mellé 31 oldalas színes-szagos kézikönyv, és ízlésesen kialakított papírtok is dukál majd az 50 dolláros adományért cserébe, ha a játék a sokszorosító műhelyek felé. Egyébként az Atarinál maradva igazán örvendetes, hogy a közösség, akárcsak a Dreamcast, vagy a NES esetében is, a mai napig él a gépekben rejlő lehetőségekkel: ha a kiadók és a nagy játékgyárok már letettek a platformról, a fókusz a rajongókra, és a 3rd party fejlesztőkre, garázscsapatokra szegeződik.

Ennek egyik hozománya az Asteroids nyomdokain haladó Space Rocks is, így ha anno szeretted az inspirációs forrásként szolgáló lövöldözős játékokat, ez is tetszeni fog neked. Darrel Spice, Jr (aki a játék egyedüli programozója, mellesleg az AtariAge egyik szerzője) még történetet is kreált a játékhoz, amelyben a naprendszer kartográfus felderítő hajó pilótájaként egy ismeretlen aszteroida-mezőbe tévedve kell a veszélyt rejtő csillagtörmelékek között lavírozni -azonban hogy ne legyen ennyire könnyű a dolog, hősünket még a gaz xenofób idegenek is kispécizték, így ellenséges hajókat, illetve magna-aknákat zúdítanak a mit sem sejtő játékosra. A cucc első ránézésre is az igényesebb homebrew produktumok közé tartozik – a játék ráadásul 32K-n helyezkedik el, így az animáció, az effektek és a grafika is majdhogynem túllépi az öreg 2600-asban rejlő hardveres korlátokat – főleg mikor kétjátékos módban nyüstöljük a gépet, vagy belépünk a hipertérbe… További finomság, és a retro-témájú művészi hajlamot felmutató olvasók körében is biztos tetszést elnyerő dolog az a pályázati kiírás is, amelyet a hivatalos formában is megjelenő játékprogram borítótervére írtak ki a srácok: a november 11-ei zárásig több, mint ötven pályamunka érkezett, amely (a kiválasztott nyertessel együtt) most mind megtekinthető az AtariAge kapcsolódó fórumtopikjában. Nem egyet tudnék elképzelni közülük poszter nagyságú változatban a nappali falán…

Zaku

Hogy ne csak a régmúlt idők konzoljairól essen szó, íme az újjászületett Amiga Facebook oldala, és egy új Amigás logikai/ügyességi játék, a Balance Blox, amelyben lehulló számokkal kell egyensúlyban tartanunk az alsó lécet. A három, egyforma színű kocka egymás melletti, vagy feletti formációja esetén az adott egység eltűnik, persze vigyázni kell, mert az eltérő számú blokkok bizony más és más súllyal rendelkeznek, így az egyensúly hamar felborulhat. Ötletes és jópofa, ráadásul a speciális szín-oszlop-sor eltüntető pluszokkal még izgalmasabbá válhat a játék. A megjelenés egyelőre csak Amigára van tervbe véve, de könnyen elképzelhető, hogy iOS és Android platformokon is napvilágot lát majd a Balance Blox (a Demo .lha formátumban elérhető a hivatalos oldal download szekciójából, a teljes játék mindösszesen 5 EUR-ba fáj…)

Természetesen a Kickstart is dübörög, cirka egy év alatt a nagy lehetőséggé nőtte ki magát a garázscsapatok, illetve a játékipar nagymesterei körében: öreg motorosok, ifjú tehetségek, akiknek csak az anyagi támogatás szükséges egy régi álom megvalósításához, gyakorlatilag mind jelen vannak már az online projektfinanszírozó oldal segítségével. a Retroid által kiválasztott egyik reményteli vállalkozás egy korábban már bizonyított csapat jelenleg is futó projektje – a 16bites korszak egyik kiemelkedő Megadrive-os csillagként befutott Pier Solar, amely korának egyik legkiválóbb és legterjedelmesebb szerepjátékának számított. A szakma és a rajongók is elismerő véleménnyel díjazták a kiváló munkát, amely egyik sajátossága a szokatlanul nagy (64Mbit) tárhelyet igénylő mivolta (összehasonlításképpen: a kor átlag címei 12Mbites cartridge-okon jelent meg, még a legnagyobb tárhelyet igénylő Super Metroid is “csak” 24Mbit-et igényelt a rivális SNES-en), illetve egyedi alapötlete és megvalósítása volt. Az unikumnak számító Pier Solar több, mint ötven órányi szórakozást, háromszáz helyszínt, 800-nál is több NPC-t, és felfedezésre váró feladatok/kincsek egész hadát kínálja a játékosnak egy olyan, egyedinek számító játékmenetben, amelyben egyszerre akár öt karaktert is csatarendbe állíthatsz, ha a játék HD-ra felhúzott változata eléri a kitűzött 139.000 dolláros finanszírozási küszöböt: minden esélye megvan rá, a screenshotok alapján tényleg fantasztikusan néz ki, így mindenképp megéri azt a 15 dollárt, amennyiért már a tied lehet az Xbox Live Arcade verzió. Külön pozitívum, hogy a Pier Solar öt nyelvű, digitálisan feljavított, kicsiszolt változata PC-re, Macintosh-ra, Linuxra és [SEGA DREAMCAST-ra] is megjelenik – aki bővebben érdeklődik a téma iránt, a projekt Kickstarter oldalán alaposabban utánajárhat minden idők egyik legjobb SEGA RPG újjászületésének.

Pier Solar

A Humans Must Answer kicsit más műfaj: leginkább csak stílusa miatt passzol bele a Retroid jellemvilágba, ugyanis a klasszikus 2D shooterek népszerű táborát erősítő produkcióról van szó: az elkövető ráadásul az ex-S.T.A.L.K.E.R gárdából verbuválódott új Sumom Games, amely független stúdióként fejleszti a játékot Kijevben. Az alapítók, Denis Matveenko és Eugeny Yatsuk egész elborult történetet találtak ki az egyébként egész tetszetős Steam-re szánt játékhoz: a főszereplő nem más, mint egy intelligens csirkék által vezetett űrhajó, akik a galaxis felfedezésére indulva velünk, emberekkel kerülnek szembe – mi persze azonnal ellentámadásba lendülünk, így szegény páráknak egyből masszív seregekkel és robot drónokkal kell megküzdeniük, mielőtt elérhetik céljukat, a naprendszer közepét. A játék érdekességei közé tartozik a fegyverek variálhatósága, a hajó számtalan átmeneti és végleges mütyűrökkel való fejlesztési lehetősége, amelyhez számtalan, a pályákon fellelhető rejtett bónusz járul hozzá – masszív, és mindent elsöprő gigászi bosszok, valamint robbanások közepette. A 2013-ra datált shooter már relatíve a spájzban van, a Humans Must Answer Steam Greenlight oldalán egy látványos trailer, és további infók várják a lelkes közönséget.

 

0 0 Szavazat / Votes
Article Rating
Cerberus. Humanity first.
Feliratkozás / Subscribe
Visszajelzés / Feedback
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
Összes hozzászólás megtekintése / View all comments
Back To Top
0
Van véleményed ? Szólj hozzá !x