Metroid: Other M

Bár Samus Aran legújabb nagygépes kalandjáról még a tavalyi E3 alkalmával hullt le a lepel, nem igazán gázoltunk térdig a játékról kiszivárgott apróságokban. Ez egyfelől jó dolog, mert nincs előzetes spoiler, másfelől viszont nem irányítja a fejvadász felé a játékosok tekintetét, amely hatásait tekintve még az eladási statisztikákba is beleszólhat. Remélhetőleg nem ismétlődik meg a […]

E3 [radar]

Száz mérföldnél is több nyílt útszakasz, 3D támogatással [egyelőre csak PC-n és PS3-on] – olvasható a Criterion Twitteren. A fiúk az új NFS: Hot Pursuit alá négyszer nagyobb (kb. tizenkét négyzetmérföldnyi) területet pakolnak őrült száguldozás céljából, mint amekkorát a Burnout Paradise-ban keresztül-kasul be lehetett járni. Nem tudom lelkesedésem leplezni – a bemutató alatt és később […]

E3 [moments…]

A Castlevania: Lords of Shadow a tegnap délelőtt kellemes meglepetése. Sosem voltam igazán nagy Castlevania fan (bár néhány SNES és DS epizódnak azért sikerült magába szippantania), de a legújabb nagygépes multiplatform felvonás szépen megcsiklandozta a látóidegeimet. Az a hangulat, amely árad a játékból engem totálisan a Van Helsingre emlékeztet, és ahogy a képernyőn látható, elég […]

RAGE

Roskadoznak a szerverek az E3 által termelt brutális mennyiségű médiatartalomtól, azaz van miből mazsolázni. Volt szerencsém belekukkantani az id Software évek óta fejlesztett RAGE prezentációjába, amely a programozózseni John Carmack által fejleszett, azonos nevű grafikus motor alatt fut. Valószínű, hogy Carmack nem szól bele a játékmenet fejlesztéseibe, mert ha egy átlag HC gémernek is feltűnnek […]

.game emotions.

Mégiscsak igaznak bizonyult a Netherrealm-féle Mortal Kombat sejtés, miszerint a régi-új stúdió egy Mortal Kombat rebooton dolgozik (az irányzat gyakorlatilag aranykorát éli), amelyhez azóta egy gyanús fanmade movie-, és a napokban bemutatott game trailer is csatlakozott már. Az E3-on az MK team egy hangulatos stúdió falai közt rántotta le a leplet a 3D-s karaktermodellekkel operáló, […]

.e3 [prez 2010] – első benyomások

Huh, tegnap és ma sem értem haza időben, hogy a Microsoft és Nintendo konferenciákat az elejétől a végéig live streamban nézzem, de lelkes kis csapatunknak köszönhetően szinte semmiről sem maradtam le. A Sony nemrég zárta a prezentációját, amelyet végignézve (félig unatkozva) abszolút vegyes érzelmeim vannak. Meglepő, de a számomra legérdekesebb játékokat a Nintendo mutatta fel, […]

Dragon Age [anime]

Ha a Mass Effectből egy elismert filmes csapat forgat majd filmet, attól a Bioware másik sikerjátéka, a Dragon Age mítosz sem maradhat le. A kiadó, az EA Studio és a japán animációs filmek amerikai terjesztésében élen járó FUNimation Entertainment a napokban számolt be arról, hogy a Dragon Age fantasy világában játszódó, egész estés anime film […]

.what they do best

Azt tudjuk, hogy a BP olajfúró tornyának katasztrófája mekkora ökológiai pusztítást végzett a Mexikói-öbölben [és mekkora lehet még, ha eléri Florida napsütötte, homokos partjait… elég, ha a helyszínen készült elképesztő fotókat megnézzük], de vajon hogyan tudnának segíteni a videojáték hősök? Valahogy úgy, ahogy a VirtualShackles rajzmesterei gondolják. Zelda, Mario, Sam: do something please…

Nintendo = Atari?

A Nintendo Wii rossz előjel az egész játékiparra – olvasható a Go Fanboy! egyik elmélkedő anyagában, amely a Nintendo Wii dominancia negatív előjeleit vetíti ki a játékfejlesztés, és a jövőbeni konzol-alapú hardverpiac szegmenseire. Ugyebár senki sem kérdőjelezi meg a kiotói óriás casual irányvonalát kijelölő platformjának létjogosultságát a jelenlegi generációban, pedig az éremnek két oldala van: […]

Társasjátékok: a prédák

Mi sem jobb, mint hétvégén a vasárnapi ebéd után a kert hátsó végében kényelmesen hátradőlve ejtőzni és élvezni a csendet… az egyetlen amit hallok, az is csak a notebookom mélyéről kiszűrődő halk fuvallat, ami a hűtés felől jön. Tegnap ismét barátaim társaságában sikerült eltölteni az estét egy kis társasjátékozás formájában és jól sikerült, persze ebben […]

Marvel & Capcom vs. Netherrealm

Vannak játékok, amiket nem jó egyedül játszani – vagy csak ideig-óráig. Valahogy mindig így voltam a bunyós anyagokkal, habár az egyik elfajzott mellékágukat [beat’ep up] elég sokat toltam egymagam is (az idősebbek biztosan emlékeznek rájuk: SW, Double Dragon, Cadillacs & Dinosaurs, Golden Axe, Sunset Riders… vagy a Saturnos Guardian Heroes). Az elmúlt egy percnyi elmerengés […]

Metroid: Other M [story trailer!]

Biza’ rég volt már Metroid jellegű poszt… az igazat megvallva időközben finoman szólva megkóstoltattam a lelkem az ördöggel a Mass Effectért cserébe (aki azóta is csámcsog rajta szépen, én meg nyomom az artériába a Shepard kalandokban rejlő mámoros esszenciát, azaz oszlopos ME fan lettem). Persze Samus bébi is lázba hoz, sőt! az időközben csúsztatott, de […]

Nintendo: környezetszennyezésben az élen

Játékrajongó szempontból elég érdekes eredmény született a legfrissebb negyedéves Greenpeace Guide to Greener Electronics (útmutató a környezetbarát elektronikáért) jelentés alapján, ugyanis az elmúlt három hónapban vizsgált tizennyolc elektronikai cég közül a Nintendo végzett a legutolsó helyen, azaz: a zöldek szerint a kiotói cég tevékenysége a legkárosabb a környezetünkre. A tegnap napvilágra került jelentésben a Nokia […]

.crisis @ warez

A szoftverkalózkodás elleni harc most sem zajlik másképp, mint régen: a Commodore időkben nyilvánvalóvá vált szabad másolás az Internet beköszöntével csak megsokszorozódott, és hiába erőlködik a piac elfogadható alternatívákkal, a macska-egér játék felhígulásához elsősorban a fejekben kell, hogy változzanak a nézetek. Példa: mikor a Sony santa monicai stúdiójának gondozásában tavaly októberben megjelent a PSP-s PixelJunk: […]

Hidden Gems: Guardian Legend [NES]

Apró Retro ajánló következik: a Guardian Legend [1990] talán azon kevesek számára lehet ismerős, akik a 8 bites korszakban is aktívan forogtak a shooter játékok világában és/vagy olyan játékforrások köreiben mozogtak, amelyek a kevésbé populáris, mégis nagyszerű játékokból is csepegtettek nekik ezt-azt. Jómagam a kilencvenes évek elején találkoztam a játékkal, és azóta is a polcomon […]

Mass Effect 2: Overlord

Casey Hudsontól [Bioware Twitter] olvastam tegnap, hogy hamarosan érkezik az újabb PDLC a Mass Effect 2-höz. Az Internetre kikerült hangfoszlányokból én Liarás küldetésre számítottam, a valóságban azonban úgy néz ki, hasonló AI gyilkolós küldetés várható, mint amely az első részben levő Hold küldetés volt. A sorban harmadik prémium tartalom Overlord címre hallgat, és a Kasumi’s […]

blog.relaunch.now.

Kemény tíz hónap telt el azóta, hogy úgy döntöttem, egy időre félreteszem a blogolást. A legfőbb talán az volt, hogy összeborult a redpanda, így beletelt néhány hétbe, míg az adatbázis adatait, és az elmúlt öt év postjait kimentettem. Erre tavaly már nem volt erőm, így gyakorlatilag az elmúlt néhány hétben kezdtem el vele a szabadidőmben […]

.deadline

A bejegyzések frissességéből talán már mindenki észrevette, hogy másfél hónapja nem igazán megy a blog írás. A jeles esemény oka prózai: magánéleti nehézségek őrlik szét a mondanivalómat, ezért pironkodva  kérek mindenki türelmét a hullámvölgyön történő átlendülésig. Az írást nem hagyom abba végérvényesen, de a jelenlegi helyzetben egy ideig biztosan nem fogok tudni játékos témájú bejegyzéseket […]

.one [last] month

Írhatnék arról, hogy az öt együtt töltött év alatt mennyi szép dolog történt velünk, és hogy miért ennyire nehéz lezárni egy ilyen kapcsolatot, de… egyrészt nem biztos, hogy ezt ki szeretném tárni a nyilvánosság előtt, másrészt semmi kedvem ismét ezeken a dolgokon rágódni, úgyhogy ugrok egy nagyot, és… inkább arra koncentrálok, hogy napokon belül keblemre […]

Back To Top